wersja mobilna
Online: 1378 Czwartek, 2017.09.21

Biznes

Wolumen - to już koniec?

wtorek, 04 lutego 2014 07:47

Przez wiele lat targowisko Wolumen w Warszawie było mekką wszystkich elektroników poszukujących podzespołów i materiałów elektronicznych. Było to też miejsce, gdzie biznes zaczynało wiele znanych dzisiaj firm, takich jak Indel, Piekarz, Semicon, Maszczyk, Lechpol i wiele innych. Targowisko prosperowało świetnie w latach 80. ubiegłego wieku, potem wraz z przemianami gospodarczymi jego rola zaczęła stopniowo maleć.

Znaczenie organizowanego wczesnym porankiem w niedzielę handlu malało wraz z tym jak na mapie Polski pojawiały się kolejne firmy dystrybucyjne, pracujące przez cały tydzień we własnych siedzibach. Niemniej przez ostatnie 10 lat na terenie Wolumenu funkcjonowało kilka pawilonów stacjonarnych, w których prowadzono sprzedaż komponentów. W dobie rozproszonego handlu, kilka tradycyjnych sklepów miało swoją klientelę, która korzystała z możliwości kupienia czegoś bez czekania na przesyłkę, w tym także gości zza wschodniej granicy.

Niemniej wydaje się, że dni sprzedaży pawilonowej są policzone. Kilka miesięcy temu swoją hurtownię transformatorów na Wolumenie zamknął Indel, z początkiem roku sklep w pawilonie 70A zlikwidował także Semicon. Powodem są oczywiście podwyżki czynszów, ale co ważniejsze konieczność poniesienia dużych nakładów na budowę nowych pawilonów handlowych, co łączy się z generalną przebudową bazaru Wolumen. Po odejściu Indela i Semiconu w pawilonach na Wolumenie zostało jeszcze kilka niewielkich firm handlowych, ale nie wydaje się, aby miały one wystarczający potencjał do długiego podtrzymania legendy przy życiu.

 

World News 24h

czwartek, 21 września 2017 16:00

As the US, Europe, Japan and China have drawn up or will draw up regulations concerning autonomous driving, global demand for LiDAR sensors, key to fusion of sensors use in autonomous driving, is expected to soar over the next 10 years, according to industry sources. While there are five levels of autonomous driving according to definition by US National Traffic Safety Administration, current ADAS only offers partial control of running speed and direction. Control at higher levels, accurate judgment and ability to handle complicated situations have to rely on LiDAR sensors.

więcej na: www.digitimes.com