wersja mobilna
Online: 581 Środa, 2017.08.23

Biznes

IBM rozważa sprzedaż półprzewodnikowego biznesu

poniedziałek, 10 lutego 2014 11:37

Jak donosi Financial Times, IBM, w dwa tygodnie po ogłoszeniu sprzedaży działu serwerowego chińskiej firmie Lenovo, powziął zamiar sprzedaży działu półprzewodników. Wysondowanie ewentualnych nabywców przedsiębiorstwa przeprowadzi Goldman Sachs. Osoby zaznajomione ze sprawą twierdzą, że firma IBM nie jest przywiązana do idei sprzedaży i może również poszukiwać partnera, z którym utworzy spółkę joint venture dla kontynuacji działalności w zakresie produkcji półprzewodników.

Jeżeli do sprzedaży dojdzie, będzie to najważniejsze strategiczne posunięcie IBM od czasu kryzysu finansowego z początku lat 90. Lenovo przejęło biznes serwerowy za 2,3 mld dolarów. Jednak w przeciwieństwie do sprzedaży serwerów i zbycia w ostatnich latach innych przedsiębiorstw, sprzedaż oddziału chipów oznaczałaby dla IBM utratę najszybciej rozwijającej się technologicznie części działalności.

IBM jest jednym z niewielu przedsiębiorstw na świecie, które zainwestowały miliardy dolarów, aby być w czołówce firm opracowujących najnowsze generacje układów krzemowych. Jednak pomimo ogromnych inwestycji i angażowania zaawansowanych technologii, dział półprzewodnikowy staje się coraz mniej ważną częścią działalności firmy, która w ostatnich latach rozszerzyła działalność w branży oprogramowania i usług.

Jako najbardziej prawdopodobni nabywcy półprzewodnikowego biznesu firmy IBM wymieniane są koncerny Global Foundries i TSMC. Przedstawiciele IBM-a nie komentują prasowych doniesień.

źródło: Financial Times

 

World News 24h

środa, 23 sierpnia 2017 17:55

Samsung Electronics posted US$4.7 billion (5.34 trillion won) in NAND flash sales in the second quarter of this year, up 11.6 percent from the first quarter. The figure also grew 51.5 percent from the second quarter last year. Accordingly, Samsung Electronics’ share in the NAND flash market in terms of sales also increased 1.2 percent points to 35.6 percent in the second quarter. On the other hand, Toshiba’s market share decreased 1.3 percent points from the first quarter. The gap between the two companies widened from 15.6 percent points in the first quarter to 18.1 percent points in the second quarter.

więcej na: www.businesskorea.co.kr