wersja mobilna
Online: 703 Sobota, 2017.04.29

Biznes

Lenovo o 30% podnosi kwartalny zysk dzięki smartfonom

piątek, 14 lutego 2014 07:56

Firma Lenovo poinformowała, że dzięki wysokiej sprzedaży smartfonów do rekordowego poziomu wzrósł jej zysk kwartalny. Za okres trzech miesięcy kończący się 31 grudnia 2013 r. zysk wyniósł 265 mln dolarów. Przychody kwartalne po raz pierwszy przekroczyły 10 mld dolarów i wzrosły o 15% do 10,8 mld dolarów. Jak przekonuje firma, dzięki przejęciu przedsiębiorstwa Motorola Mobility jeszcze bardziej przyspieszy swoją globalną ekspansję.

Sprzedaż smartfonów i innych urządzeń mobilnych Lenovo wzrosła o 73% do 1,7 mld dolarów. Sprzedaż komputerów przenośnych, które dostarczają połowę przychodów firmy, wzrosła o 11% do 5,4 mld dolarów, podczas gdy sprzedaż komputerów stacjonarnych wzrosła o 12% do 3,2 mld dolarów.

Firma Lenovo, mająca siedziby w Pekinie oraz w Research Triangle Park w Północnej Karolinie, rozszerzyła swoją linię produktów i globalną obecność na rynku poprzez nabycie w styczniu 2014 r. (za 2,3 mld dolarów) części serwerowego biznesu IBM . Tydzień później, za 2,9 mld dolarów przejęła od Google'a spółkę Motorola Mobility. Według prezesa Lenovo - Yanga Yuanqinga - przejęcie Motoroli przesunie Lenovo w światowym rankingu producentów smartfonów z miejsca 4 na 3.

źródło: ABC News

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

sobota, 29 kwietnia 2017 16:01

To say that the launch of the BlackBerry KEYone has been protracted would be an understatement. BlackBerry and TCL teased the high-profile phone in January, dished out proper details in February, and has left people wondering about a specific US release date ever since. At last, you can relax: BlackBerry and TCL have revealed that the keyboard-equipped Android phone will reach both the US and Canada on May 31st. Americans will be limited to buying the $549 unlocked CDMA or GSM versions at first, but take heart - there will be carrier deals, including a Sprint launch sometime in the summer.

więcej na: www.engadget.com