wersja mobilna
Online: 1120 Czwartek, 2017.09.21

Biznes

Opracowano koncepcję baterii protonowej

środa, 19 lutego 2014 07:50

Według nowei idei, opracowanej przez naukowców z RMIT University, w akumulatorach można będzie przechowywać protony powstające przy podziale wody. Zniknie przez to potrzeba gromadzenia i odzyskiwania wodoru, która ogranicza skuteczność konwencjonalnych wodorowych systemów magazynowania energii elektrycznej. Publikacja badań w International Journal of Hydrogen Energy po raz pierwszy przedstawia koncepcję tzw. przepływowej baterii protonowej. W badaniach, również po raz pierwszy, uzyskano eksperymentalne potwierdzenie opracowanego rozwiązania.

Kierujący badaniami profesor John Andrews w nowatorskiej koncepcji połączył najlepsze właściwości baterii wodorowych i konwencjonalnych ogniw elektrycznych. - Wodór ma wielki potencjał jako czyste źródło energii i w naszych badaniach poszukujemy możliwości jego szerokiego wykorzystania w wielu aplikacjach - od urządzeń elektronicznych powszechnego użytku po sieciowe magazyny energii i pojazdy elektryczne. Baterie wykorzystujące protony mogą być o wiele bardziej ekonomiczne niż obecne, pracujące w oparciu o jony litu - mówił John Andrews.

W czasie ładowania protony pochodzące z rozkładu wody są łączone z elektronami i cząsteczkami metalu jednej elektrody ogniwa. Tworzą stały wodorotlenek służący do magazynowania energii. Proces ulega odwróceniu podczas pobierania energii. Efektywność energetyczna takiego akumulatora może być tak wysoka, jak w przypadku baterii litowo-jonowych, umożliwiając jednocześnie zgromadzenie większej energii w przeliczeniu na jednostkę masy i objętości.

- Wstępne wyniki doświadczeń są bardzo obiecujące, jednak potrzeba jeszcze wielu badań, by możliwe było komercyjne wykorzystanie nowych ogniw - powiedział profesor John Andrews.

źródło: RMIT University

 

World News 24h

czwartek, 21 września 2017 16:00

As the US, Europe, Japan and China have drawn up or will draw up regulations concerning autonomous driving, global demand for LiDAR sensors, key to fusion of sensors use in autonomous driving, is expected to soar over the next 10 years, according to industry sources. While there are five levels of autonomous driving according to definition by US National Traffic Safety Administration, current ADAS only offers partial control of running speed and direction. Control at higher levels, accurate judgment and ability to handle complicated situations have to rely on LiDAR sensors.

więcej na: www.digitimes.com