wersja mobilna
Online: 288 Poniedziałek, 2017.08.21

Biznes

Sonel hamuje w Rosji, w kraju do spółki z Chińczykami zakłada Foxytech

środa, 23 kwietnia 2014 07:50

Sonel zanotował na początku 2014 r. spadek sprzedaży w Rosji. Do tej pory eksport na Wschód stanowił 15-18% rocznych obrotów producenta urządzeń pomiarowych. W tym roku, z uwagi na spowolnienie gospodarcze w Rosji oraz konflikt na Ukrainie, trudno będzie uzyskać tam dobre rezultaty. Według Krzysztofa Wieczorkowskiego, prezesa Sonela, na razie poziom sprzedaży w Rosji, choć niższy niż przed rokiem, nie jest jeszcze dramatyczny.

Nie można jednak liczyć, że ten rok będzie dla Sonela udany w tamtym regionie. - Liczymy na to, że spadek zamówień w Rosji uda nam się odrobić lepszą sprzedażą na innych rynkach - stwierdził Wieczorkowski.

Sonel chce zwiększyć obroty głównie w Chinach i Indiach. W perspektywie najbliższych dwóch lat planuje też rozpocząć sprzedaż w USA, a pomocna może tu być negocjowana właśnie umowa o wolnym handlu pomiędzy USA a UE. Wciąż istotny dla spółki jest też krajowy rynek, gdzie wkrótce Sonel ruszy z produkcją inteligentnych liczników prądu. W tym celu wraz z chińskim partnerem Holley Metering założył spółkę Foxytech.

- Już w tym roku uzyskamy wszystkie konieczne atesty i będziemy gotowi do udziału w przetargach ogłaszanych przez firmy energetyczne. Teraz skupiamy się na polskim rynku, ale w kolejnych latach nie wykluczamy sprzedaży tego typu rozwiązań również w innych krajach Europy - zapowiedział Wieczorkowski. Spółka porzuciła natomiast pomysł rozwoju kompetencji w zakresie fotowoltaiki. - Rynek ten nie rozwija się tak, jak przewidywaliśmy na początku. Jest wiele innych ciekawszych tematów - podsumował prezes Sonela.

Do tej pory producent mierników z roku na rok poprawiał wyniki finansowe. W 2013 r. przychody spółki wzrosły o rok do roku 5%, do 53 mln zł. W tym samym czasie zysk skoczył w górę o 14%, do 7,25 mln zł. Zarząd zadeklarował, że w tym roku spółka wyda na inwestycje ponad 8 mln zł, głównie na wdrożenie do produkcji nowych urządzeń i rozwój Foxytechu.

źródło: Parkiet

 

World News 24h

niedziela, 20 sierpnia 2017 19:58

With Apple ready to launch its third-generation Apple Watch, Apple's overall smartwatch shipments are expected to rise to 4.5 million units in the fourth quarter and hit 15 million for the whole year 2017, according to sources from the upstream supply chain. The sources expect the volume to rise to 20 million units in 2018. Despite Apple Watch's strong performances, other vendors are seeing weakening demand for their wearable devices. Xiaomi and Fitbit are both seeing dropping sales for their smart bands, while smartwatch shipments from Samsung Electronics, LG Electronics, Huawei and Motorola remain weak.

więcej na: www.digitimes.com

Produkty