wersja mobilna
Online: 823 Poniedziałek, 2017.05.01

Biznes

Uniwersytet Warszawski dołącza do europejskich badań nad grafenem

wtorek, 24 czerwca 2014 11:36

W ramach obchodów trwającego tygodnia grafenu, Komisja Europejska ogłosiła rozszerzenie listy instytucji, które prowadzić będą badania nad grafenem. Projekt Graphene Flagship uległ podwojeniu - do udziału w konsorcjum zaproszono ponad 60 nowych partnerów, w tym Uniwersytet Warszawski. W ten sposób partnerstwo obejmie obecnie ponad 140 organizacji z 23 krajów. Dzięki temu Graphene Flagship staje się jedną z większych inicjatyw europejskich w dziedzinie badań naukowych.

Uruchomienie unijnego projektu flagowego Grahen Flaghip ogłoszono pod koniec stycznia 2013 r. Jego budżet ma w ciągu 10 lat wynieść 1 mld euro, co - według założeń - pozwoli opracować komercyjne produkty, wykorzystujące grafen.

Wśród kilkudziesięciu instytucji, które zaproszono do udziału w projekcie, dotychczas jedyną polską jednostką był Instytut Technologii Materiałów Elektronicznych w Warszawie. Badacze z ITME mieli zajmować się technologią wytwarzania grafenu na podłożach metalicznych i dielektrycznych.

Jak podkreślają przedstawiciele Komisji Europejskiej, ponad jedną trzecią nowych partnerów stanowią głównie małe i średnie przedsiębiorstwa, co świadczy o rosnącym zainteresowaniu badaniami nad grafenem w kręgach biznesu. W początkowym składzie konsorcjum stanowili oni jedną piątą instytucji.

źródło: naukawpolsce.pap.pl

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

niedziela, 30 kwietnia 2017 20:02

Marketers spent $72.5 billion on digital advertising last year, an increase of 22 percent from 2015, as Google and Facebook once again booked the lion's share of new revenue, a report released by the Interactive Advertising Bureau said. The Internet Advertising Revenue Report underscored a migration by consumers away from traditional forms of media like television to online and mobile platforms, which has left digital companies competing for a larger share of advertising dollars. However, digital and television advertising is not an apples-to-apples comparison.

więcej na: www.reuters.com