wersja mobilna
Online: 515 Poniedziałek, 2016.09.26

Biznes

1,7 mld dolarów - TE Connectivity przejmuje Measurement Specialties

wtorek, 22 lipca 2014 12:22

Szwajcarska firma TE Connectivity, dawniej Tyco Electronics, kupując za 1,7 mld dolarów amerykańskiego producenta czujników Measurement Specialities, dąży do stworzenia jednej z największych na świecie firm oferujących czujniki. Według optymistycznych twierdzeń TE, w wyniku umowy może nastąpić dwucyfrowy wzrost wartości czujnikowego biznesu firmy.

Prezes TE Connectivity - Tom Lynch - uważa przejęcie za kluczowy element strategii firmy, który umożliwi wyjście na pozycję lidera w bardzo atrakcyjnej branży czujników. - Liczymy, że dzięki połączeniu z Measurement Specialities poszerzymy zakres globalnie oferowanych produktów i technologii utrzymując doskonałe relacje z klientami - mówił Tom Lynch.

Measurement Specialities oferuje szeroką gamę czujników do pomiarów położenia, siły, wibracji, temperatury i ciśnienia. W produktach wykorzystuje elementy MEMS, polimery piezoelektroniczne, transformatory różnicowe oraz sensory elektromagnetyczne, ultradźwiękowe i optyczne. Oczekuje się, że w bieżącym roku obrachunkowym firma wygeneruje przychody o wartości 540 mln dolarów, w większości pochodzące ze sprzedaży dla przemysłu i sektora motoryzacyjnego. Na branże te przypada po około 39% działalności firmy.

Czujnikowy biznes TE jak dotąd koncentrował się na technologiach pomiaru położenia i ciśnienia, podwajając wartość od 2010 r. do około 200 mln dolarów. Choć działalność TE w branży czujników jest znikoma, w porównaniu z wartą 10 mld dolarów produkcją rozmaitych złącz i elementów połączeniowych, firma twierdzi, że czujniki i złącza mają wspólnych klientów oraz ten sam rynek docelowy.

Firma TE Connectivity prowadzi działalność ocenianą na 13 mld dolarów i zatrudnia blisko 90 tys. osób w przeszło 50 krajach. Measurement Specialities ma około 4 tys. pracowników. Przewiduje się, że globalny rynek czujników wzrośnie z 80 mld w 2014 r. do 116 mld dolarów w roku 2019. Teraz rynek podzielony jest między kilku dużych dostawców.

źródło: Drives & Controls

 

World News 24h

poniedziałek, 26 września 2016 11:58

IBM said it completed a pilot project with Chinese credit card company China UnionPay that will facilitate the sharing of loyalty bonus points among banks using block chain technology. Bonus points earned through purchases on bank cards have long been an effective tool to attract and encourage customers to use specific cards. But since bonus points cannot be freely exchanged among different banks, offering various rewards, many go unused.

więcej na: www.reuters.com