wersja mobilna
Online: 622 Środa, 2017.05.24

Biznes

Microsoft pozywa Samsunga o opłaty patentowe

środa, 06 sierpnia 2014 07:50

Firma Microsoft wniosła pozew przeciwko spółce Samsung Electronics, zarzucając koreańskiemu producentowi, że ten odmówił dokonania opłaty za ostatnią część licencji patentowych, po tym jak Microsoft ogłosił zamiar przejęcia Nokii. Kwota sporu nie została podana do publicznej wiadomości. Microsoft zarzuca Samsungowi niewłaściwą interpretację umowy licencyjnej.

Według zapisów zawartych w pozwie Samsung dokonał opłat licencyjnych dla Microsoftu w okresie pierwszego roku fiskalnego po podpisaniu porozumienia w roku 2011. Jednak po tym jak Microsoft ogłosił w ubiegłym roku przejęcie Nokii, Samsung wstępnie odmówił wykonania kolejnej płatności. Odmawiając Microsoftowi zapłaty Samsung stwierdził, że kontrakt z Nokią naruszył umowę licencyjną z Microsoftem. Samsung ostatecznie zapłacił, jednak odmówił opłacenia odsetek. Koreańczycy twierdzą również, że smartfony sprzedawane przez Microsoft po przejęciu Nokii nie są objęte umową licencyjną. Microsoft chce by sąd sformułował wniosek przeciwny.

Microsoft stara się konkurować na rynku telefonii komórkowej z produktami, które pracują w oparciu o system operacyjny Android. Firma chce podnieść koszty producentów telefonów z systemem Android, przekonując ich do zapłaty tantiem patentowych. Większość dużych producentów telefonów, takich jak Samsung, LG i HTC, zgodziła się płacić. Jednym z głównych przeciwników jest Motorola pozostająca z Microsoftem w sporze od 2010 roku.

źródło: Reuters

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

środa, 24 maja 2017 15:55

Chinese telecoms giant Huawei plans a global expansion into computers, it said on Tuesday, posing a fresh challenge to established PC players in a market that has suffered two years of falling sales volumes and pressure on margins. At a news conference in Berlin, the Shenzhen-based company introduced its first line-up of three personal computer models, including a 15.6-inch screen notebook, a 2-in-1 tablet and notebook hybrid and an ultra slim, metallic 13-inch notebook. Initially, Huawei plans to target the premium-priced consumer market, competing with Lenovo, HP and Dell, which together sell more than 50 percent of all PCs.

więcej na: www.reuters.com