wersja mobilna
Online: 678 Piątek, 2017.06.23

Biznes

Frost & Sullivan: Do 2020 roku rynek RFID wzrośnie czterokrotnie

piątek, 29 sierpnia 2014 12:05

Z nowej analizy firmy Frost & Sullivan, dotyczącej globalnego rynku wytwarzania urządzeń RFID wynika, że w 2013 r. ogółem uzyskano przychody w wysokości 1,29 mld dolarów, a przychody szacowane na rok 2020 wyniosą 4,99 mld dolarów, co oznacza, że będą niemal czterokrotnie wyższe. W badaniu uwzględniono pasywne i aktywne urządzenia RFID. Kluczowym obszarem rozwoju będzie przemysł motoryzacyjny i lotniczy.

Model biznesowy oraz struktura przedsiębiorstwa produkcyjnego wykracza obecnie znacznie poza obręb pojedynczej firmy i jednej lokalizacji. Powoduje to, że rozwiązania RFID (radio frequency identification) stają się niezbędne do jego funkcjonowania. Wykorzystanie technologii RFID zwiększa przejrzystość łańcucha dostaw oraz kontrolę nad zapasami i logistyką między różnymi punktami prowadzącymi produkcję. RFID, ułatwiając śledzenie w czasie rzeczywistym aktywów w różnych miejscach, zwiększa wydajność i umożliwia efektywne kosztowo alokowanie zasobów. Powyższe korzyści, wraz z ograniczeniem wymagań w zakresie nakładów pracy, dokładnością informacji, zwiększeniem sprzedaży i poprawą jakości obsługi klienta wzmagają zainteresowanie rozwiązaniami RFID wśród przedsiębiorców pragnących zrealizować wyższy zwrot z inwestycji.

- Szanse dla dostawców rozwiązań RFID widać we wszystkich segmentach przemysłu wytwórczego. Dzięki wsparciu ze strony branżowych przepisów perspektywy rozwoju w sektorach produkcyjnych motoryzacji i lotnictwa są szczególnie obiecujące - mówił analityk Frost & Sullivan, Nandini Bhattacharya.

Jednak tak długo, jak sytuacja gospodarcza pozostaje niepewna, klienci - zwłaszcza małe i średnie przedsiębiorstwa - będą niechętnie inwestować w rozwiązania RFID, chyba że zobaczą bezpośredni związek między wdrażaniem tych technologii a redukcją kosztów. Koszty są więc decydującym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji zastosowaniu RFID. Ważnym kryterium wpływającym na rozpowszechnianie RFID będzie również skalowalność rozwiązań oraz wsparcie dla tej technologii.

źródło: Frost & Sullivan

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

czwartek, 22 czerwca 2017 19:57

It might sound discouraging, but here it goes - according to analyst Timothy Arcuri of Cowen and Company, Apple still hasn't decided what fingerprint technology will utlimately end up in the new and coming iPhone. Mind you, we're less than three months away from this year's September keynote. If the rumor is true, this means the handset is anything but finalized. Thus, its retail launch could face a significant delay of as many as two months following the announcement. Confident in his information, Arcuri has taken the new iPhone out of Cowen's 46 million sales forecast for the third quarter of 2017.

więcej na: www.phonearena.com