wersja mobilna
Online: 875 Poniedziałek, 2017.05.01

Biznes

Politechnika Poznańska i Instytut Leibniza utworzyły Połączone Laboratoria

poniedziałek, 01 września 2014 11:02

Polska uczelnia i niemiecki instytut z Frankfurtu nad Odrą utworzyły placówkę, która zajmie się badaniem materiałów półprzewodnikowych i ich własności fizycznych. Połączone Laboratoria oficjalnie otwarte w środę we Frankfurcie stanowią pierwszy międzynarodowy projekt Politechniki Poznańskiej polegający na wzajemnym udostępnianiu laboratoriów i ich wyposażenia do celów badawczych. Efekt prac naukowców znajdzie zastosowanie w elektronice, medycynie i fotonice.

Najważniejszą korzyścią, jaka płynie z projektu dla uczelni, jest dostęp do nowoczesnej bazy laboratoryjnej, gdyż budowa podobnego laboratorium w przez Politechnikę Poznańską byłaby bardzo poważną inwestycją. Ponadto wartość dodaną stanowi współpraca z naukowcami niemieckimi.

Wśród planowanych prac laboratoryjnych znajdują się badania dotyczące kontaktów nanoobiektów zbudowanych np. z grafenu z widocznymi gołym okiem obiektami dielektrycznymi. Naukowcy chcą się też zająć opracowaniem nowych generacji tzw. biosensorów, wykorzystywanych w medycynie i biotechnologii. Połączone Laboratoria posłużą również do prac badawczo-rozwojowych dla przemysłu.

Dzięki programowi praktyk z Połączonych Laboratoriów skorzystać mają również studenci, którzy będą mogli przygotować prace inżynierskie, magisterskie i doktorskie z zakresu badań materiałowych przydatnych w mikroelektronice opartej na technologii krzemowej.

źródło: naukawpolsce.pap.pl

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

niedziela, 30 kwietnia 2017 20:02

Marketers spent $72.5 billion on digital advertising last year, an increase of 22 percent from 2015, as Google and Facebook once again booked the lion's share of new revenue, a report released by the Interactive Advertising Bureau said. The Internet Advertising Revenue Report underscored a migration by consumers away from traditional forms of media like television to online and mobile platforms, which has left digital companies competing for a larger share of advertising dollars. However, digital and television advertising is not an apples-to-apples comparison.

więcej na: www.reuters.com