wersja mobilna
Online: 590 Sobota, 2017.07.22

Biznes

Rynek tabletów w Ameryce Północnej i Europie Zachodniej już nie wzrasta

wtorek, 02 września 2014 07:52

W 2014 r. sprzedaż tabletów w Stanach Zjednoczonych i zachodniej Europie ulega stopniowemu wyhamowaniu w wyniku czego firma analityczna IDC Corp. zmniejszyła blisko o połowę wcześniejsze prognozy dotyczące wzrostu tego rynku na świecie. O ile wcześniej prognozowała globalny wzrost na poziomie 12,1%, to obecne szacuje, że w bieżącym roku liczba sprzedanych tabletów wzrośnie o 6,5% do 233,1 milionów. Z kolei po ubiegłorocznym 25-procentowym skoku, w Ameryce Północnej i Europie Zachodniej wzrostu w ogóle nie będzie.

Producenci tacy, jak Apple i Samsung Electronics, odświeżają ofertę nowymi modelami, które mają przekonać klientów w krajach uprzemysłowionych do wymiany urządzeń. Apple przygotowuje się do produkcji największego z iPadów, która ma ruszyć być może jeszcze w tym lub na początku przyszłego roku. Według źródeł Bloomberga chodzi o urządzenie z ekranem o przekątnej 12,9 cala, czyli 37,8 centymetra.

Zdaniem IDC wzrost sprzedaży tabletów w krajach wysoko rozwiniętych nastąpi w sektorze urządzeń z ekranami o wielkości poniżej 8 cali (20,32 cm), a ceny spadną na tych rynkach średnio o 10%. Sprzedaż poza Ameryką Północną i Europą Zachodnią ma w 2014 r. wzrosnąć o 12% - dla porównania w roku 2013 było to aż 88%.

źródło: biznes.onet.pl, Bloomberg

 

World News 24h

sobota, 22 lipca 2017 12:00

Wearable players originally had high expectations about emerging IT applications, but several have started changing their strategies as most are seeing weak sales from the product line. Wearable brand vendor Jawbone has recently begun a liquidation process as its sales saw trouble picking up, and may completely phase out of the market eventually. Intel also aggressively planned its wearable product business previously, but the CPU giant has already shifted its focus and has not given any major updates for a while.

więcej na: www.digitimes.com