wersja mobilna
Online: 752 Niedziela, 2017.04.30

Biznes

Rynek tabletów w Ameryce Północnej i Europie Zachodniej już nie wzrasta

wtorek, 02 września 2014 07:52

W 2014 r. sprzedaż tabletów w Stanach Zjednoczonych i zachodniej Europie ulega stopniowemu wyhamowaniu w wyniku czego firma analityczna IDC Corp. zmniejszyła blisko o połowę wcześniejsze prognozy dotyczące wzrostu tego rynku na świecie. O ile wcześniej prognozowała globalny wzrost na poziomie 12,1%, to obecne szacuje, że w bieżącym roku liczba sprzedanych tabletów wzrośnie o 6,5% do 233,1 milionów. Z kolei po ubiegłorocznym 25-procentowym skoku, w Ameryce Północnej i Europie Zachodniej wzrostu w ogóle nie będzie.

Producenci tacy, jak Apple i Samsung Electronics, odświeżają ofertę nowymi modelami, które mają przekonać klientów w krajach uprzemysłowionych do wymiany urządzeń. Apple przygotowuje się do produkcji największego z iPadów, która ma ruszyć być może jeszcze w tym lub na początku przyszłego roku. Według źródeł Bloomberga chodzi o urządzenie z ekranem o przekątnej 12,9 cala, czyli 37,8 centymetra.

Zdaniem IDC wzrost sprzedaży tabletów w krajach wysoko rozwiniętych nastąpi w sektorze urządzeń z ekranami o wielkości poniżej 8 cali (20,32 cm), a ceny spadną na tych rynkach średnio o 10%. Sprzedaż poza Ameryką Północną i Europą Zachodnią ma w 2014 r. wzrosnąć o 12% - dla porównania w roku 2013 było to aż 88%.

źródło: biznes.onet.pl, Bloomberg

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

niedziela, 30 kwietnia 2017 20:02

Marketers spent $72.5 billion on digital advertising last year, an increase of 22 percent from 2015, as Google and Facebook once again booked the lion's share of new revenue, a report released by the Interactive Advertising Bureau said. The Internet Advertising Revenue Report underscored a migration by consumers away from traditional forms of media like television to online and mobile platforms, which has left digital companies competing for a larger share of advertising dollars. However, digital and television advertising is not an apples-to-apples comparison.

więcej na: www.reuters.com