wersja mobilna
Online: 581 Niedziela, 2017.04.30

Biznes

Samochody elektryczne nie budzą zainteresowania

poniedziałek, 06 października 2014 07:52

Jak informuje Puls Biznesu w pierwszej połowie 2014 r. polskie salony sprzedały 35 samochodów elektrycznych. Przez cały 2013 r. kupiono jedynie 28 takich pojazdów. Zatem mimo tego, że przejechanie 100 km samochodem elektrycznym kosztuje około 6-10 zł, czyli kilkakrotnie mniej niż wyposażonym w napęd spalinowy, przez półtora roku sprzedano w Polsce tylko 63 auta elektryczne wszystkich dostępnych marek. To efekt braku krajowych programów wspierających elektryczną mobilność. W krajach, które wprowadziły odpowiednie regulacje prawne i organizacyjne rozwój takiej mobilności jest znacznie szybszy.

Do rozwoju elektrycznej motoryzacji niezbędna jest również infrastruktura punktów poboru prądu. W Polsce jest tylko kilka stacji ładowania w dużych miastach. Zdaniem reprezentantów spółek energetycznych to wystarcza, ponieważ w naszym kraju jeździ nie więcej niż 150 aut elektrycznych. Niestety nie można jednak spodziewać się szybkiego uruchomienia finansowych zachęt wspierających dostawców i użytkowników takich samochodów.

źródło: WNP

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

niedziela, 30 kwietnia 2017 20:02

Marketers spent $72.5 billion on digital advertising last year, an increase of 22 percent from 2015, as Google and Facebook once again booked the lion's share of new revenue, a report released by the Interactive Advertising Bureau said. The Internet Advertising Revenue Report underscored a migration by consumers away from traditional forms of media like television to online and mobile platforms, which has left digital companies competing for a larger share of advertising dollars. However, digital and television advertising is not an apples-to-apples comparison.

więcej na: www.reuters.com