wersja mobilna
Online: 1259 Czwartek, 2017.09.21

Biznes

GT Advanced Technologies - dostawca szafirowych ekranów dla Apple'a - ogłosił upadłość

piątek, 10 października 2014 07:51

Pod koniec 2013 roku Apple podpisał z GT Advanced Technologies kontrakt na dostawę szafirowych elementów do swoich produktów, którego wartość wyniosła 578 mln dolarów. Nie jest jasne co doprowadziło do ogłoszenia upadłości GT, ale co najmniej jedna z teorii głosi, że firma Apple, która według powszechnych oczekiwań miała wykorzystać szafir dla ekranów iPhone'ów 6, podjęła późną decyzję, aby tego nie robić. Apple twierdzi, że został zaskoczony przez GT ogłoszeniem upadłości. GT odmawia w tej sprawie komentarzy.

Według medialnych doniesień maszyny zamówione przez GT zostały zaprojektowane specjalnie dla dużych wyświetlaczy, a nie małych szafirowych elementów. Spodziewano się, że szafirowe szkło zostanie zastosowane także w zegarkach Apple Watch. Dlatego ogłoszenie upadłości GT Advanced Technologies na kilka miesięcy przed premierą tego urządzenia w 2015 r. jest dość zaskakujące.

Firmy walczą o to, by dostarczać komponenty dla setek milionów iPhone'ów i iPadów. Często zawierają pozornie doskonałe umowy z Apple, licząc na zrobienie dobrych interesów. Współpraca z Apple może bowiem pomnożyć przychody dostawcy i pomóc mu w zdobywaniu nowych klientów.  Ale ryzyko może przyćmić zyski.

źródło: Reuters, Slate

 

World News 24h

czwartek, 21 września 2017 12:07

Tesla is getting closer to having its own chip for handling autonomous driving tasks in its cars. The carmaker has received back samples of the first implementation of its processor and is now running tests on it, said a source familiar with the matter. The effort to build its own chip is in line with Tesla's push to be vertically integrated and decrease reliance on other companies. But Tesla isn't completely going it alone in chip development, according to the source, and will build on top of AMD intellectual property. AMD shares spiked after CNBC reported that the company is working with Tesla.

więcej na: www.cnbc.com