wersja mobilna
Online: 734 Środa, 2017.05.24

Biznes

GT Advanced Technologies - dostawca szafirowych ekranów dla Apple'a - ogłosił upadłość

piątek, 10 października 2014 07:51

Pod koniec 2013 roku Apple podpisał z GT Advanced Technologies kontrakt na dostawę szafirowych elementów do swoich produktów, którego wartość wyniosła 578 mln dolarów. Nie jest jasne co doprowadziło do ogłoszenia upadłości GT, ale co najmniej jedna z teorii głosi, że firma Apple, która według powszechnych oczekiwań miała wykorzystać szafir dla ekranów iPhone'ów 6, podjęła późną decyzję, aby tego nie robić. Apple twierdzi, że został zaskoczony przez GT ogłoszeniem upadłości. GT odmawia w tej sprawie komentarzy.

Według medialnych doniesień maszyny zamówione przez GT zostały zaprojektowane specjalnie dla dużych wyświetlaczy, a nie małych szafirowych elementów. Spodziewano się, że szafirowe szkło zostanie zastosowane także w zegarkach Apple Watch. Dlatego ogłoszenie upadłości GT Advanced Technologies na kilka miesięcy przed premierą tego urządzenia w 2015 r. jest dość zaskakujące.

Firmy walczą o to, by dostarczać komponenty dla setek milionów iPhone'ów i iPadów. Często zawierają pozornie doskonałe umowy z Apple, licząc na zrobienie dobrych interesów. Współpraca z Apple może bowiem pomnożyć przychody dostawcy i pomóc mu w zdobywaniu nowych klientów.  Ale ryzyko może przyćmić zyski.

źródło: Reuters, Slate

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

środa, 24 maja 2017 14:03

German Chancellor Angela Merkel visited the site of a future lithium-ion battery factory in the eastern German town of Kamenz. The factory is being developed by Mercedes-Benz manufacturer Daimler, which will devote approximately $562 million to churning out batteries for electric vehicles and stationary storage. If the project seems similar to Tesla’s Nevada-based Gigafactory, you wouldn’t be alone in making that comparison. Tesla and Panasonic partnered to devote $5 billion to building a lithium-ion battery factory outside of Reno, Nevada, and the electric-car maker has said it hopes to produce 35 gigawatt-hours of auto and stationary batteries by 2018.

więcej na: arstechnica.com