wersja mobilna
Online: 568 Środa, 2017.08.23

Biznes

Drukarki poznańskiego Omni3D dostępne w ofercie Amazona

środa, 03 grudnia 2014 07:54

Poznański start-up podpisał z Amazonem umowę na dystrybucję trójwymiarowych drukarek w USA. Zdobył też 1,6 mln zł na rozwój biznesu. Amazon będzie kupował od Omni3d urządzenia i dystrybuował je na terenie Stanów Zjednoczonych. Pierwsze testowe zlecenie opiewa na kwotę 100 tys. dolarów. Aby sprostać coraz większemu zapotrzebowaniu na swoje urządzenia, Omni3D podpisał umowę z Krajowym Funduszem Kapitałowym. Jej wartość to 1,6 mln zł.

- Te pieniądze są nam potrzebne na zakup maszyn i budowę niezbędnych mocy produkcyjnych oraz na dalsze badania i rozwój, a w efekcie dalszą ekspansję - powiedział Konrad Sierzputowski, założyciel i prezes Omni3D, który tworzeniem start-upów, nowych firm technologicznych, zajmuje się od 12 lat. Zarówno Omni3D, jak i inni rodzimi producenci tych urządzeń, m.in. firmy Zortrax, którego na swojego dostawcę wybrał w tym roku Dell, oraz ZMorph, planują debiuty na giełdzie, aby pozyskać dalsze środki na inwestycje.

Jeszcze kilka lat temu drukarki 3D mogły wykonywać przedmioty praktycznie wyłącznie z plastiku. Dziś wykorzystywane są już materiały z domieszką drewna czy gumy. Pojawiły się nawet mieszanki mogące przewodzić prąd. Urządzenia te wdzierają się w najróżniejsze sfery naszego życia - z trójwymiarowych modeli korzystają już architekci czy chirurdzy. Eksperci podkreślają, że technologia druku 3D rozwija się w tak oszałamiającym tempie, iż ma realne szanse zrewolucjonizować świat.

źródło: Rzeczpospolita

 

World News 24h

środa, 23 sierpnia 2017 17:55

Samsung Electronics posted US$4.7 billion (5.34 trillion won) in NAND flash sales in the second quarter of this year, up 11.6 percent from the first quarter. The figure also grew 51.5 percent from the second quarter last year. Accordingly, Samsung Electronics’ share in the NAND flash market in terms of sales also increased 1.2 percent points to 35.6 percent in the second quarter. On the other hand, Toshiba’s market share decreased 1.3 percent points from the first quarter. The gap between the two companies widened from 15.6 percent points in the first quarter to 18.1 percent points in the second quarter.

więcej na: www.businesskorea.co.kr