wersja mobilna
Online: 494 Poniedziałek, 2017.05.01

Biznes

Google z partnerami zainwestował ponad 500 mln dolarów w specjalistę od rozszerzonej rzeczywistości

czwartek, 08 stycznia 2015 07:53

Magic Leap, nowa firma skoncentrowana na technologii rozszerzonej rzeczywistości, uzyskała 542 mln dolarów wsparcia finansowego od Google’a, Qualcomma i innych firm, poinformował Reuters. W zarządzie Magic Leap zasiąść ma m.in. odpowiedzialny za Androida, Chrome’a i Google Apps wiceprezes Google’a Sundar Pichai oraz - jako obserwator - prezes Qualcomma Paul Jacobs. Urządzenia Magic Leap mają śledzić ruch gałek ocznych człowieka i wyświetlać trójwymiarowy obraz bezpośrednio na siatkówce oka. Dzięki temu projektowany obiekt będzie się prezentował jako konkretny, namacalny przedmiot, daleko lub blisko widzącego.

Firma nie scharakteryzowała szczegółowo na czym polega jej rozwiązanie, wiadomo tylko że pod pewnymi względami przypomina technikę wyświetlaczy Nvidii Near-Eye Light Field Display. O ile jednak rozwiązanie Nvidii opiera się na mikrosoczewkach, Magic Leap do sterowania obrazem wykorzystuje mikrolustra. Według samej firmy jej urządzenia zapewniają bardziej realistyczny obraz niż technologie obecnie dostępne na rynku, w tym gogle 3D do gier wideo Oculus Rift.

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

niedziela, 30 kwietnia 2017 20:02

Marketers spent $72.5 billion on digital advertising last year, an increase of 22 percent from 2015, as Google and Facebook once again booked the lion's share of new revenue, a report released by the Interactive Advertising Bureau said. The Internet Advertising Revenue Report underscored a migration by consumers away from traditional forms of media like television to online and mobile platforms, which has left digital companies competing for a larger share of advertising dollars. However, digital and television advertising is not an apples-to-apples comparison.

więcej na: www.reuters.com