wersja mobilna
Online: 679 Środa, 2017.05.24

Biznes

Kalifornijski Silicon Image bada możliwości sprzedaży firmy

wtorek, 13 stycznia 2015 07:52

Firma półprzewodnikowa Silicon Image, której technologia wspomaga przesyłanie strumieni wideo między urządzeniami elektroniki użytkowej, bada alternatywne strategie, w tym sprzedaż samej siebie z pomocą banku inwestycyjnego Barclays Plc, twierdzą nieoficjalne źródła. Po pojawieniu się w piątek tej wiadomości akcje Silicon Image skoczyły aż o 11%, dając firmie wycenę praw własności o wartości blisko 500 mln dolarów. Firma założona w 1995 roku projektuje chipy umożliwiające podłączanie smartfonów i tabletów do telewizorów i projektorów cyfrowych.

Źródła odmawiają oficjalnych wypowiedzi na temat zamiarów Silicon Image ponieważ sprawa jest poufna, a rzecznik banku Barclays odmówił komentarza. Część firmy odpowiadająca za produkty do urządzeń mobilnych znalazła się pod presją po tym, jak producenci smartfonów ograniczyli swoje prognozy.

Spółce Silicon Image zarzuca się istnienie nadmiernie rozbudowanych struktur kosztowych. 5 stycznia firma zapowiedziała restrukturyzację działalności mającą na celu skoncentrowanie się na uzyskiwaniu przychodów z biznesu mobilnego. Zapowiedziano likwidację 45 miejsc pracy oraz redukcję kosztów. Wcześniej, w październiku, Silicon Image ogłosił plany utworzenia dwóch spółek zależnych - jednej skupiającej biznes bezprzewodowy i własność intelektualną oraz drugiej, która miała prowadzić działalność usługową.

źródło: Reuters

 

Powiązane artykuły

» Silicon Image kupuje sci-worx

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

środa, 24 maja 2017 15:55

Chinese telecoms giant Huawei plans a global expansion into computers, it said on Tuesday, posing a fresh challenge to established PC players in a market that has suffered two years of falling sales volumes and pressure on margins. At a news conference in Berlin, the Shenzhen-based company introduced its first line-up of three personal computer models, including a 15.6-inch screen notebook, a 2-in-1 tablet and notebook hybrid and an ultra slim, metallic 13-inch notebook. Initially, Huawei plans to target the premium-priced consumer market, competing with Lenovo, HP and Dell, which together sell more than 50 percent of all PCs.

więcej na: www.reuters.com