wersja mobilna
Online: 542 Sobota, 2017.07.22

Biznes

Sony odpuszcza telewizory i telefony stawiając na produkty z wbudowaną komunikacją

środa, 28 stycznia 2015 07:56

W nowym trzyletnim planie działalności ogłoszonym pod koniec listopada firma Sony oświadczyła, że planuje znaczną redukcję oferty produktowej w zakresie telewizorów i telefonów, i chce postawić na wzrost sprzedaży konsol PlayStation 4 oraz czujników. Spółka chce jednak utrzymać oddział produkcji smartfonów, nie zamierza go sprzedać ani wydzierżawiać. Sony podkreśla, że działalność ta musi być dla firmy opłacalna, nawet jeśli obroty w segmencie smartfonów miałyby spaść o 20-30%.

W segmencie smartfonów w roku obrotowym 2013 firma Sony nie mogła się pochwalić silną pozycją na żadnym, poza rodzimym, rynku. Udział firmy Sony w dostawach w Japonii wyniósł 17,5%, w Europie 8,8%, w Azji Południowo-Wschodniej, Ameryce Południowej oraz Afryce po około 5%, w Chinach 0,9% i USA nikłe 0,7%.

W ramach nowego planu trzyletniego Sony zamierza zwiększyć sprzedaż w zakresie gier wideo o 25%, do 13,6 mld dolarów. Japońskiemu producentowi ma w tym dopomóc dostarczanie spersonalizowanych usług w obszarach telewizji, wideo i muzyki, płatnych od każdego użytkownika.

Firma chce też zwiększyć dostawy czujników CMOS i innych urządzeń nawet o 70%, do 12,8 mld dolarów. Uznawane za niezawodne sensory Sony stosowane są m.in. w iPhone’ach i w telefonach dostawców chińskich. Przedstawiciele Sony ocenili, że przyszłość należeć będzie do produktów z wbudowanymi funkcjami komunikacji, które zdominują rynek. Ten obszar produktów ma obejmować internet przedmiotów i Sony chce się w niego aktywnie zaangażować.

 

World News 24h

sobota, 22 lipca 2017 12:00

Wearable players originally had high expectations about emerging IT applications, but several have started changing their strategies as most are seeing weak sales from the product line. Wearable brand vendor Jawbone has recently begun a liquidation process as its sales saw trouble picking up, and may completely phase out of the market eventually. Intel also aggressively planned its wearable product business previously, but the CPU giant has already shifted its focus and has not given any major updates for a while.

więcej na: www.digitimes.com