wersja mobilna
Online: 618 Poniedziałek, 2017.08.21

Biznes

Sony odpuszcza telewizory i telefony stawiając na produkty z wbudowaną komunikacją

środa, 28 stycznia 2015 07:56

W nowym trzyletnim planie działalności ogłoszonym pod koniec listopada firma Sony oświadczyła, że planuje znaczną redukcję oferty produktowej w zakresie telewizorów i telefonów, i chce postawić na wzrost sprzedaży konsol PlayStation 4 oraz czujników. Spółka chce jednak utrzymać oddział produkcji smartfonów, nie zamierza go sprzedać ani wydzierżawiać. Sony podkreśla, że działalność ta musi być dla firmy opłacalna, nawet jeśli obroty w segmencie smartfonów miałyby spaść o 20-30%.

W segmencie smartfonów w roku obrotowym 2013 firma Sony nie mogła się pochwalić silną pozycją na żadnym, poza rodzimym, rynku. Udział firmy Sony w dostawach w Japonii wyniósł 17,5%, w Europie 8,8%, w Azji Południowo-Wschodniej, Ameryce Południowej oraz Afryce po około 5%, w Chinach 0,9% i USA nikłe 0,7%.

W ramach nowego planu trzyletniego Sony zamierza zwiększyć sprzedaż w zakresie gier wideo o 25%, do 13,6 mld dolarów. Japońskiemu producentowi ma w tym dopomóc dostarczanie spersonalizowanych usług w obszarach telewizji, wideo i muzyki, płatnych od każdego użytkownika.

Firma chce też zwiększyć dostawy czujników CMOS i innych urządzeń nawet o 70%, do 12,8 mld dolarów. Uznawane za niezawodne sensory Sony stosowane są m.in. w iPhone’ach i w telefonach dostawców chińskich. Przedstawiciele Sony ocenili, że przyszłość należeć będzie do produktów z wbudowanymi funkcjami komunikacji, które zdominują rynek. Ten obszar produktów ma obejmować internet przedmiotów i Sony chce się w niego aktywnie zaangażować.

 

World News 24h

poniedziałek, 21 sierpnia 2017 20:08

Samsung Electronics had the best smartphone sales growth in China during the first half of the year, according to new media reports. Samsung’s revenue in the Far Eastern country went up to $16.86 billion over the first six months of 2017, which is 14 percent higher compared to the same period last year. This also makes China Samsung’s fastest-growing market in the second quarter of the year. For added context, its sales in the United States jumped by 9.4 percent, while revenue in Europe increased by eight percentage points.

więcej na: www.androidheadlines.com