wersja mobilna
Online: 1637 Środa, 2017.04.26

Biznes

Firma z Cambridge opracowała pierwszy elastyczny wyświetlacz OLED

piątek, 06 lutego 2015 12:00

FlexEnable - start-up z Cambridge - twierdzi, że dokonał przełomu w zakresie elektroniki drukowanej, który może doprowadzić do uruchomienia masowej produkcji elastycznych wyświetlaczy już pod koniec bieżącego roku. Firma przez dwa lata rozwijała sposób wytwarzania giętkich układów elektronicznych, które mogą być drukowane na elastycznych podłożach o grubości 25 mikronów. Jest to metoda niskotemperaturowa, która - jak twierdzi FlexEnable - może być łatwo dostosowana do standardowych procesów produkcji wyświetlaczy.

Proces wytwarzania giętkich wyświetlaczy opiera się na technologii druku tranzystorów, pierwotnie opracowanej przez firmę Plastic Logic dla wyświetlaczy elektroforetycznych (EPD) stosowanych w e-czytnikach. Start-up FlexEnable tworzą ludzie z Plastic Logic i jego zasobów technologicznych zgromadzonych w Cambridge.

- Rozwinęliśmy i udoskonaliliśmy platformę elastycznych tranzystorów Plastic Logic, aby móc zastosować ją dla wyświetlaczy LCD i OLED. Rozszerzyliśmy też możliwości jej aplikacji na czujniki obrazu i inne układy scalone umieszczane na elastycznych tworzywach o promieniu gięcia wynoszącym 0,25 mm - powiedział prezes FlexEnable, Indro Mukerjee. Proces produkcji nie wymaga temperatury przekraczającej 100°C i jest kompatybilny z procesem masowego wytwarzania wyświetlaczy płaskich.

Firma przekonstruowała też warstwy barierowe i hermetyzację w celu rozwiązania problemu przenikania wody i powietrza, co tradycyjnie zmniejsza wydajność i niezawodność przy produkcji plastycznych tranzystorów stosowanych w elastycznych obwodach.

Prezes FlexEnable powiedział, że prowadzone są już rozmowy z dostawcami materiałów i azjatyckimi producentami na temat wprowadzenia na rynek ich elastycznego wyświetlacza jeszcze przed końcem roku 2015.

źródło: Electronics Weekly

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

wtorek, 25 kwietnia 2017 19:59

Ericsson AB fell to a hefty net loss in the first quarter after booking provisions, write-downs and restructuring costs of 13.4 billion Swedish kronor, but said a more focused business strategy should see the company significantly improve its profitability next year. The supplier of wireless-communications gear reported a net loss for the three months ended March 31 of 10.9 billion kronor compared with a profit of 2.1 billion kronor a year earlier, missing analysts' expectations for a loss of 8.29 billion kronor, according to a FactSet poll. Revenue was down 11% at 46.4 billion kronor from 52.2 billion kronor.

więcej na: www.marketwatch.com