wersja mobilna
Online: 841 Poniedziałek, 2017.05.01

Biznes

Najbliższe lata przyniosą przełom na rynku magazynowania energii

środa, 18 marca 2015 11:55

Jak twierdzą analitycy Deutsche Bank, w ciągu najbliższych 5 lat nastąpić ma istotna zmiana w technologii magazynowania energii. Gromadzenie energii stanowi obecnie poważną barierę dla rozwoju niestabilnych źródeł odnawialnych. Według szacunków Deutsche Bank, już niedługo technologie w obszarze baterii i akumulatorów staną się konkurencyjne cenowo i rozwiną się na tyle, by stosować je w wielkoskalowych magazynach. Zdaniem analityków rozwój technologii magazynowania energii ma szczególne znaczenie dla fotowoltaiki.

Deutsche Bank informuje, że obecny koszt baterii kwasowo-ołowiowych to około 200 dolarów/kWh. W przypadku baterii litowo-jonowych koszt wynosi około 500-600 dolarów/kWh i jest już prawie dwukrotnie niższy niż na początku 2014 r.

- Jesteśmy przekonani, że prawdopodobny jest spadek kosztów o około 20-30% w przypadku cen baterii litowo-jonowych, co może sprawić, że znajdą one komercyjne zastosowanie w masowej skali jeszcze przed 2020 r. Zakładamy, że cena energii na świecie wzrośnie dwukrotnie w ciągu 10-15 lat, co umocni parytet sieci dla fotowoltaiki - mówią analitycy Deutsche Bank.

Według Deutsche Bank, parytet sieci (grid parity) dla fotowoltaiki jest już osiągany w 30 krajach, a koszt produkcji energii z systemów PV wynosi 0,08-0,13 dolara/kWh. W niektórych regionach daje to możliwość pozyskiwania energii ze słońca w sposób tańszy o 30-40% niż z energetycznej sieci.

źródło: gramwzielone.pl

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

niedziela, 30 kwietnia 2017 20:02

Marketers spent $72.5 billion on digital advertising last year, an increase of 22 percent from 2015, as Google and Facebook once again booked the lion's share of new revenue, a report released by the Interactive Advertising Bureau said. The Internet Advertising Revenue Report underscored a migration by consumers away from traditional forms of media like television to online and mobile platforms, which has left digital companies competing for a larger share of advertising dollars. However, digital and television advertising is not an apples-to-apples comparison.

więcej na: www.reuters.com