wersja mobilna
Online: 537 Sobota, 2017.07.22

Biznes

MediaTek dostawcą procesorów aplikacyjnych dla Samsunga

czwartek, 19 marca 2015 12:17

W drugiej połowie 2015 r. MediaTek ma stać się dostawcą procesorów aplikacyjnych do smartfonów Samsunga. Po tym jak Broadcom zamknął swój biznes mobilnych układów AP, Samsung zwrócił się do Marvella i chińskiego Spreadtruma o przejęcie zleceń dotyczących chipów AP dla jego tanich telefonów komórkowych. Jednak możliwości obu firm w zakresie zapewnienia dostaw i wsparcia technicznego okazały się niewystarczające, a oferowanym rozwiązaniom brakowało różnorodności i były zbyt rzadko uaktualniane, co utrudniało Samsungowi rozwijanie produktów.

Samsung ma duże zapotrzebowanie na układy AP dla urządzeń klasyfikowanych na wszystkich poziomach. Mimo, że jego smartfony klasy wyższej zmagały się w 2014 r. z silną konkurencją, produkty klasy podstawowej (entry-level) cieszyły się rosnącym popytem na rynkach wschodzących, a także w Europie i w Ameryce Północnej. Jednak oferowane przez firmy Marvell i Spreadtrum układy należą do rozwiązań raczej prostych i dlatego Samsung nie był w stanie wytwarzać produktów, które wyróżniałyby się na tle urządzeń konkurencyjnych.

Choć Samsung dysponuje najbardziej zaawansowanym procesem produkcyjnym oraz doświadczeniem w projektowaniu układów AP, nadal agresywnie poszukuje pomocy z zewnątrz w celu osiągnięcia przełomu w swoim asortymencie produktowym. MediaTek i Samsung nigdy wcześniej nie współpracowali przy tworzeniu inteligentnych urządzeń mobilnych, będąc na rynku indyjskim konkurentami. Teraz zróżnicowana oferta MediaTeka dla urządzeń mobilnych, pełne wsparcie łańcucha dostaw w zakresie elementów typu wearable, rozwiązań telekomunikacyjnych i usług wsparcia technicznego, umożliwić ma Samsungowi wypełnienie jego własnych braków.

źródło: DigiTimes

 

World News 24h

sobota, 22 lipca 2017 12:00

Wearable players originally had high expectations about emerging IT applications, but several have started changing their strategies as most are seeing weak sales from the product line. Wearable brand vendor Jawbone has recently begun a liquidation process as its sales saw trouble picking up, and may completely phase out of the market eventually. Intel also aggressively planned its wearable product business previously, but the CPU giant has already shifted its focus and has not given any major updates for a while.

więcej na: www.digitimes.com