wersja mobilna
Online: 529 Sobota, 2017.10.21

Biznes

Vigo System zapowiada podwojenie sprzedaży w trzy lata

środa, 29 kwietnia 2015 07:51

Krajowy producent niechłodzonych detektorów promieniowania podczerwonego w II kwartale 2015 roku uruchomi nowe laboratorium, oparte na bardziej zaawansowanej technologii epitaksji struktur półprzewodnikowych MBE (Molecular Beam Epitaxy), dzięki czemu będzie mógł skokowo zwiększyć sprzedaż. Nowe laboratorium zwiększy potencjał produkcyjny spółki z kilku tysięcy detektorów rocznie do nawet kilkuset tysięcy. Sprzedaż detektorów z nowej linii produkcyjnej rozpocznie się w II połowie przyszłego roku.

Jak mówi Adam Piotrowski, prezes Vigo System, ambicją przedsiębiorstwa jest w ciągu trzech lat podwojenie przychodów (w 2014 r. wyniosły one 20,5 mln zł) przy utrzymaniu wysokiej marży netto. Główny udział w przychodach spółki w 2014 r. miała sprzedaż detektorów podczerwieni stosowanych w branży kolejowej, przemyśle oraz w branży obronnej.

Do konstrukcji detektorów (na zdjęciu) wykorzystywany jest tellurek kadmowo-rtęciowy (HgCdTe), unikalny materiał, którego przerwa energetyczna może być zmieniana w szerokich granicach przez zmianę składu. W materiale tym niezmienność stałej sieciowej ze zmianą składu potencjalnie umożliwia inżynierię przerwy energetycznej, pozwala na wytwarzanie heterostruktur półprzewodnikowych o praktycznie dowolnej strukturze przestrzennej. Od 2003 roku podstawą technologii detektorów podczerwieni produkowanych przez Vigo System jest heteroepitaksja tellurku kadmowo-rtęciowego na podłożu dwucalowym z arsenku galu GaAs metodą MOCVD.

 

Firmy w artykule

World News 24h

sobota, 21 października 2017 11:54

STMicroelectronics is delivering the technology for easy and secure contactless transactions using the ever more popular wristbands or fashionwear like watches or jewelry. The market-unique ST53G System-in-Package solution combines the Company’s industry-leading expertise in Near Field Communication and secure-transaction chips. As consumers become increasingly comfortable with making secure transactions using their smart devices, traditional card manufacturers want to extend their offers into contactless wearable products for uses such as payments, ticketing, and access control. These can be difficult to implement within tight size and cost constraints, because conventional separate NFC-radio and security chips demand extra space and complicate design.

więcej na: www.st.com