wersja mobilna
Online: 707 Sobota, 2017.09.23

Biznes

Za trzy lata samochodowy system eCall będzie obowiązkowy

środa, 29 kwietnia 2015 12:20

Zgodnie z nowymi przepisami, przyjętymi właśnie przez Parlament Europejski, nowe samochody osobowe i pojazdy dostawcze sprzedawane w Unii Europejskiej od końca marca 2018 r. mają być wyposażone w urządzenia eCall, które w razie wypadku automatycznie zawiadomią centrum ratownictwa. System ma się przyczynić do ratowania życia 2,5 tys. osób rocznie. Ma być obowiązkowy i bezpłatny. Komisja Europejska ocenia, że czas reakcji ratowników skrócony zostanie o 40% na obszarze miejskim i o 50% w terenie niezabudowanym.

System eCall wykorzystywać będzie alarmowy numer 112. Należące do UE państwa mają być przygotowane do jego wdrożenia przed 1 października 2017 r.

Na powiadomienie o wypadku składać się będą takie informacje, jak lokalizacja pojazdu, marka oraz rodzaj stosowanego paliwa. Zawiadomienie będzie wysłane nawet jeżeli osoby znajdujące się w pojeździe nie będą mogły mówić lub będą nieprzytomne. Informacje przekazywane przez system eCall do centrum ratownictwa nie będą mogły być udostępniane osobom trzecim bez wyraźnej zgody zainteresowanych. W czasie jazdy system śledzący samochód będzie uśpiony i uaktywni się dopiero w wyniku zderzenia lub gdy włączy go kierowca.

W 2014 r. na drogach w Unii Europejskiej zginęło 25,7 tys. osób, a ponad 200 tys. odniosło poważne obrażenia. W Polsce w ubiegłym roku w wypadkach zginęło około 3,2 tys. osób, a rannych było około 42 tys.

źródło: Onet

 

World News 24h

sobota, 23 września 2017 14:41

U.S. electronic chipmaker GlobalFoundries has asked European antitrust regulators to investigate market leader TSMC (2330.TW), accusing the Taiwanese firm of unfair competition, an industry source said on Monday. GlobalFoundries is the closest challenger to Taiwan-based TSMC in the foundry, or contract market for making chips for firms without plants of their own, with slightly smaller rivals being UMC (2303.TW) of Taiwan and SMIC (0981.HK) of China.

więcej na: reuters.com