wersja mobilna
Online: 579 Środa, 2017.05.24

Biznes

Połowę rynku EMS w 2014 r. obsłużył Foxconn

środa, 13 maja 2015 07:54

Na liście największych kontraktowych dostawców usług produkcyjnych sprzętu elektronicznego trzy pierwsze miejsca przypadły w udziale firmom Foxconn, Pegatron oraz Flextronics, wynika z rankingu opublikowanego przez serwis Manufacturing Market Insider. Łącznie 50 największych dostawców EMS wygenerowało sprzedaż za 265 mld dolarów, o ponad 4% lub 10 mld dolarów więcej w skali roku. Obroty Hon Hai Precision, szerzej znanego na rynku jako Foxconn, wyniosły 135 mld dolarów. Zmiany wielkości obrotów firm notowanych na liście w 2014 r. wahały się w przedziale od 5% do -20%, przy czym większość dostawców odnotowała wzrost.

Nowością na liście w porównaniu do 2012 r. jest obecność na drugiej pozycji firmy Pegatron, która na drugim miejscu zestawienia uplasowała się już w 2013 r., natomiast w 2012 r. i wcześniej nie była notowana nawet w pierwszej dziesiątce. Pegatron jako niezależny podmiot na rynku pojawił się w 2008 r., wyodrębniając się z Asusa, od którego początkowo przejął wytwarzanie na kontrakt płyt głównych do komputerów, aby następnie systematycznie rozwijać biznes. Pozostałe firmy z pierwszej dziesiątki plasowały się w 2014 r. bez większych zmian w porównaniu do lat wcześniejszych. Na 11 pozycji znalazł się Plexus. MMI, założone w 1991 r., jest działem firmy badania rynku New Venture Research, a zarazem comiesięcznym biuletynem informacyjnym poświęconym branży EMS.

Dziesięciu największych dostawców usług produkcji kontraktowej w 2014 r. wg wielkości obrotów, źródło: MMI
Pozycja Firma Lokalizacja
1 Foxconn Tajwan
2 Pegatron Tajwan
3 Flextronics Singapur
4 Jabil USA (Floryda)
5 New Kinpo Tajwan
6 Sanmina-SCI USA (Krzemowa Dolina)
7 Celestica Kanada
8 Benchmark USA (Teksas)
9 Shenzhen Kaifa Technology Chiny (Shenzhen)
10 USI Chiny (Szanghaj)
 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

środa, 24 maja 2017 15:55

Chinese telecoms giant Huawei plans a global expansion into computers, it said on Tuesday, posing a fresh challenge to established PC players in a market that has suffered two years of falling sales volumes and pressure on margins. At a news conference in Berlin, the Shenzhen-based company introduced its first line-up of three personal computer models, including a 15.6-inch screen notebook, a 2-in-1 tablet and notebook hybrid and an ultra slim, metallic 13-inch notebook. Initially, Huawei plans to target the premium-priced consumer market, competing with Lenovo, HP and Dell, which together sell more than 50 percent of all PCs.

więcej na: www.reuters.com