wersja mobilna
Online: 513 Niedziela, 2017.08.20

Biznes

Yole zapowiada "sensoryzację" współczesnego życia

czwartek, 18 czerwca 2015 07:51

Po konsumeryzacji elektroniki, czyli przejściu branży półprzewodnikowej od czegoś, co zapewniało prowadzenie obliczeń w przemyśle do obecnej pozycji dostawcy elementów dla urządzeń mobilnych, do naszego życia przychodzi sensoryzacja elektroniki. Według Jeana-Christophe'a Eloya - CEO analizującej rynek firmy Yole Developpement - jest to aktualnie rozpoczynający się proces. W ciągu najbliższych pięciu lat nastąpi dynamiczny wzrost zapotrzebowania na czujniki MEMS - wg oceny Yole głównie dla aplikacji fotonicznych i w detekcji gazu.

Według danych Yole Developpement, w 2014 r. globalny rynek czujników MEMS wart był około 11,1 mld dolarów. Firma prognozuje, że w 2020 r. sprzedane będzie 30 mld urządzeń, a rynek ten osiągnie wartość 20 mld dolarów. Yole spodziewa się w latach 2015-2020 17-procentowej rocznej stopy wzrostu liczby sprzedanych urządzeń, jednak silna presja cenowa ma w tym samym czasie przyczynić się do jedynie 3-procentowego rocznego wzrostu przychodów. Oczekiwany wzrost pochodzić ma z "sensoryzacji" życia przez elektronikę noszoną, Internet przedmiotów, elektronikę medyczną, przemysł motoryzacyjny oraz pojazdy autonomiczne.

Równolegle do wzrostu upowszechnienia czujników spadać będą ich ceny. - Na przykład, wyprodukowanie akcelerometru firmy Bosch BMA355 kosztuje jedyne 0,025 dolara - powiedział Jean-Christophe Eloy. Dodał, że funkcje wykrywania ruchu stają się tak tanie, jak kilka lat temu czujniki temperatury.

źródło: EE Times

 

World News 24h

niedziela, 20 sierpnia 2017 19:58

With Apple ready to launch its third-generation Apple Watch, Apple's overall smartwatch shipments are expected to rise to 4.5 million units in the fourth quarter and hit 15 million for the whole year 2017, according to sources from the upstream supply chain. The sources expect the volume to rise to 20 million units in 2018. Despite Apple Watch's strong performances, other vendors are seeing weakening demand for their wearable devices. Xiaomi and Fitbit are both seeing dropping sales for their smart bands, while smartwatch shipments from Samsung Electronics, LG Electronics, Huawei and Motorola remain weak.

więcej na: www.digitimes.com

Produkty