wersja mobilna
Online: 728 Sobota, 2017.06.24

Biznes

W 2020 r. sprzedaż gogli rzeczywistości wirtualnej osiągnie 43 mln sztuk

piątek, 31 lipca 2015 11:24

Według przewidywań ABI Research w latach 2014-2020 największy wzrost sprzedaży wśród gogli rzeczywistości wirtualnej (Virtual Reality) dotyczyć będzie sprzętu stacjonarnego. Roczna stopa wzrostu CAGR osiągnie tu wartość 128%. Jednak najwięcej sprzedawanych będzie urządzeń mobilnych - w 2020 r. nawet 25 mln sztuk. Sprzedaż gogli VR ogółem ma w ciągu najbliższych 5 lat rosnąć średnio o 106% co roku, dochodząc do 43 mln sztuk dostarczanych w roku 2020. Z kolei sprzedaż inteligentnych okularów, umożliwiających poruszanie się w rzeczywistości rozszerzonej (Augmented Reality), osiągnie w tym czasie CAGR 78% i 21 mln sztuk sprzedanych w 2020 r.

Do rywalizacji w zakresie rzeczywistości rozszerzonej (AR) oraz rzeczywistości wirtualnej (VR) przystąpiło kilku dużych graczy, w tym Google, Samsung, Microsoft i Facebook. Urządzenie Hololens Microsoftu będzie prawdopodobnie najlepiej sprzedającym się modelem wśród urządzeń typu AR, natomiast Google Cardboard stanie się pierwszym, niedrogim narzędziem, pozwalającym na doświadczenie rzeczywistości wirtualnej (szacowane dostawy do końca 2015 r. wyniosą około 1,5 mln sztuk), dołączając do Gear VR Samsunga. W początkowej fazie wzrostu wśród gogli o charakterze stacjonarnym dominować będzie Oculus Rift wraz z podobnymi urządzeniami, takimi jak HTC Vive czy Morpheus firmy Sony.

- Sprzedaż projektorów nagłownych (VR Head Mounted Displays), zarówno bazujących na współpracy z telefonami komórkowymi, jak np. Samsung Gear VR i Google Cardboard, jak i pracujących stacjonarnie, takich jak Oculus Rift i Sony Morpheus, będzie napędzana przez udostępnienie urządzeń wyższej klasy oraz rosnącą świadomość i zainteresowanie tą technologią ze strony konsumentów - powiedział Eric Abbruzzese, analityk z ABI.

- Przypadki użycia, które były przypisane do konkretnych typów urządzeń zaczną, wraz z dojrzewaniem rynku, zachodzić niezależne od platformy i treści, i będą stanowić silny czynnik wzrostowy dla obu platform. Widać będzie pożyteczne przykłady zastosowań platform VR w edukacji i w przemyśle, ale jeszcze większy sukces odniosą urządzenia AR, takie jak inteligentne okulary - kontynuował Eric Abbruzzese.

Gogle Oculus VR podłączane do kontrolera stacjonarnego

Mobilne gogle Gear VR

Porównując rynki AR i VR, przypadki użycia występować będą w różnych obszarach, pokrywając się jedynie w niewielkim stopniu. Rzeczywistość wirtualna VR w całości skoncentruje się na rozrywce, z prezentacjami wideo i grami na czele, natomiast rzeczywistość rozszerzona AR będzie rozwijać się w zastosowaniach korporacyjnych, szczególnie w zakresie efektywności i bezpieczeństwa w przemyśle, motoryzacji i logistyce.

źródło: ABI Research

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

sobota, 24 czerwca 2017 20:04

Tesla Inc took a step closer toward establishing an electric vehicle manufacturing plant in China with its announcement on Thursday that it is in exploratory talks with the Shanghai municipal government. Tesla has said it wants to build electric cars in China to avoid a 25-percent tariff on imported vehicles. The company did not provide a timeline for setting up a China plant, but said it expects to "more clearly define" its China production plans by the end of the year. Tesla shares closed up 1.7 percent at $382.61 in Thursday trading.

więcej na: www.reuters.com