wersja mobilna
Online: 512 Niedziela, 2017.04.30

Biznes

Branża półprzewodnikowa kończy korygowanie zapasów

czwartek, 03 września 2015 07:52

Jak twierdzi dyrektor działu rozwoju czujników i sterowników w firmie TSMC - George Liu - ostatnie korekty zapasów w przemyśle półprzewodnikowym wkrótce dobiegną końca i możliwe, że branża szybko powróci do cyklu sezonowego wzrostu. Przedsiębiorstwa i analitycy rynkowi zrewidowali perspektywy wzrostu rynku półprzewodników w 2015 r. ze względu na słaby popyt skutkujący wyższym niż oczekiwano poziomem zapasów w branży. Niemniej jednak, zdaniem przedstawiciela tajwańskiego potentata, producenci chipów właśnie kończą redukowanie magazynowanych nadwyżek.

Jak zauważył dyrektor Liu w perspektywie długoterminowej rynek półprzewodników będzie nadal rozwijał się równolegle do globalnej gospodarki i stale rozwijającego się rynku elektroniki użytkowej. Wypowiadając się na temat konkurencji producentów chipów z Korei Południowej oraz z Chin George Liu wskazał, że taka konkurencja wśród firm jest dla branży bardzo zdrowa. Ponadto zasugerował, że jest zbyt wcześnie, by twierdzić, że globalny wzrost rynku smartfonów zaczął słabnąć. Ponad 10 lat temu smartfony zaczęły zastępować PDA - powiedział Liu - jednak nie ma jeszcze aplikacji, która naprawdę w tej chwili może zastąpić smartfony.

George Liu wskazuje, że zamiast 20 czy 30-procentowego wzrostu światowej sprzedaży smartfonów sektor ten może w przyszłości rosnąć w umiarkowanym tempie. Przewiduje też, że dzięki boomowi na rynku Internetu rzeczy nadal rosnąć będzie zapotrzebowanie na czujniki.

źródło: DigiTimes

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

niedziela, 30 kwietnia 2017 20:02

Marketers spent $72.5 billion on digital advertising last year, an increase of 22 percent from 2015, as Google and Facebook once again booked the lion's share of new revenue, a report released by the Interactive Advertising Bureau said. The Internet Advertising Revenue Report underscored a migration by consumers away from traditional forms of media like television to online and mobile platforms, which has left digital companies competing for a larger share of advertising dollars. However, digital and television advertising is not an apples-to-apples comparison.

więcej na: www.reuters.com