wersja mobilna
Online: 607 Sobota, 2017.10.21

Biznes

Nokia sprzedała HERE za 2,8 mld euro konsorcjum samochodowemu z Niemiec

wtorek, 15 września 2015 07:53

Nokia podjęła decyzję o przejściu kolejnego etapu transformacji poprzez zawarcie umowy sprzedaży HERE - oddziału produkującego mobilne mapy i samochodowe systemy nawigacji - niemieckiemu konsorcjum, za 2,8 miliarda euro. Konsorcjum tworzy trzech producentów samochodów - Audi, BMW i Daimler. Finalizacja transakcji jest przewidywana na I kwartał 2016 r. HERE stworzył i dopracowuje chmurę lokalizacyjną przetwarzającą dane zbierane przez samochody, urządzenia oraz infrastrukturę, aby zapewnić użytkownikom spersonalizowane usługi lokalizacyjne w czasie rzeczywistym. Korzystają z niej obecnie główni światowi producenci samochodów.

Funkcją chmury jest dostarczanie wiernych, aktualnych map oraz usług, a z ich pomocą nowego rodzaju doświadczeń kierowcy. Oparte na chmurze nowatorskie rozwiązania mają, między innymi, ułatwiać jazdę autonomicznych samochodów.

Transakcja pokazuje także rosnącą rywalizację tradycyjnych koncernów motoryzacyjnych z Googlem. Według IHS głównym powodem przejęcia HERE przez Niemców było zapobieżenie wykupowi oddziału Nokii właśnie przez Google’a. Precyzyjne mapy i nawigacja będą dla biznesu autonomicznych samochodów zbyt ważne, aby dopuścić do ich przejęcia przez konkurencję, która mogłaby ich nie udostępniać innym firmom motoryzacyjnym. HERE zapewnia także, bazujące na internecie, usługi dla światowych liderów branży - Microsoftu, Samsunga i SAP-a, oferuje aplikacje na Androida, Windowsy oraz iOS.

 

World News 24h

sobota, 21 października 2017 11:54

STMicroelectronics is delivering the technology for easy and secure contactless transactions using the ever more popular wristbands or fashionwear like watches or jewelry. The market-unique ST53G System-in-Package solution combines the Company’s industry-leading expertise in Near Field Communication and secure-transaction chips. As consumers become increasingly comfortable with making secure transactions using their smart devices, traditional card manufacturers want to extend their offers into contactless wearable products for uses such as payments, ticketing, and access control. These can be difficult to implement within tight size and cost constraints, because conventional separate NFC-radio and security chips demand extra space and complicate design.

więcej na: www.st.com