wersja mobilna
Online: 643 Piątek, 2017.06.23

Biznes

Nokia sprzedała HERE za 2,8 mld euro konsorcjum samochodowemu z Niemiec

wtorek, 15 września 2015 07:53

Nokia podjęła decyzję o przejściu kolejnego etapu transformacji poprzez zawarcie umowy sprzedaży HERE - oddziału produkującego mobilne mapy i samochodowe systemy nawigacji - niemieckiemu konsorcjum, za 2,8 miliarda euro. Konsorcjum tworzy trzech producentów samochodów - Audi, BMW i Daimler. Finalizacja transakcji jest przewidywana na I kwartał 2016 r. HERE stworzył i dopracowuje chmurę lokalizacyjną przetwarzającą dane zbierane przez samochody, urządzenia oraz infrastrukturę, aby zapewnić użytkownikom spersonalizowane usługi lokalizacyjne w czasie rzeczywistym. Korzystają z niej obecnie główni światowi producenci samochodów.

Funkcją chmury jest dostarczanie wiernych, aktualnych map oraz usług, a z ich pomocą nowego rodzaju doświadczeń kierowcy. Oparte na chmurze nowatorskie rozwiązania mają, między innymi, ułatwiać jazdę autonomicznych samochodów.

Transakcja pokazuje także rosnącą rywalizację tradycyjnych koncernów motoryzacyjnych z Googlem. Według IHS głównym powodem przejęcia HERE przez Niemców było zapobieżenie wykupowi oddziału Nokii właśnie przez Google’a. Precyzyjne mapy i nawigacja będą dla biznesu autonomicznych samochodów zbyt ważne, aby dopuścić do ich przejęcia przez konkurencję, która mogłaby ich nie udostępniać innym firmom motoryzacyjnym. HERE zapewnia także, bazujące na internecie, usługi dla światowych liderów branży - Microsoftu, Samsunga i SAP-a, oferuje aplikacje na Androida, Windowsy oraz iOS.

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

czwartek, 22 czerwca 2017 19:57

It might sound discouraging, but here it goes - according to analyst Timothy Arcuri of Cowen and Company, Apple still hasn't decided what fingerprint technology will utlimately end up in the new and coming iPhone. Mind you, we're less than three months away from this year's September keynote. If the rumor is true, this means the handset is anything but finalized. Thus, its retail launch could face a significant delay of as many as two months following the announcement. Confident in his information, Arcuri has taken the new iPhone out of Cowen's 46 million sales forecast for the third quarter of 2017.

więcej na: www.phonearena.com