wersja mobilna
Online: 510 Niedziela, 2017.08.20

Biznes

Tajwański Hon Hai chce kupić biznes LCD firmy Sharp

środa, 23 września 2015 07:55

Jak donosi Nikkei Business Daily, Hon Hai Precision Industry, działający pod nazwą handlową Foxconn, oferuje wykupienie od Sharpa jego oddziału paneli LCD, który już od pewnego czasu ma poważne problemy finansowe. Agencja nie informuje jaką kwotę Hon Hai jest w stanie zapłacić za biznes przynoszący straty, ale twierdzi, że tajwańska firma ubiega się o dofinansowanie przez Apple'a - kluczowego klienta Sharpa. Przedstawiciele Sharpa nie chcą komentować doniesień, mówiąc jedynie, że rozważane są różne opcje restrukturyzacji firmowego sektora LCD.

Foxconn również odmawia udzielania komentarzy, mówiąc, że zgodnie z polityką firmy nie odnosi się do spekulacji.

Japoński Sharp był kiedyś bardzo cenionym producentem telewizorów premium i ulubionym dostawcą ekranów dla Apple'a i innych producentów. Znalazł się jednak pod silną presją cenową ze strony konkurentów azjatyckich. W maju br. w bankach szukał finansowej pomocy o wartości około 1,9 mld dolarów i obiecał likwidację 5000 miejsc pracy. W lipcu Sharp informował o stracie 28,8 mld jenów (240,42 mln dolarów) w okresie kwiecień-czerwiec.

źródło: Business Insider

 

World News 24h

niedziela, 20 sierpnia 2017 19:58

With Apple ready to launch its third-generation Apple Watch, Apple's overall smartwatch shipments are expected to rise to 4.5 million units in the fourth quarter and hit 15 million for the whole year 2017, according to sources from the upstream supply chain. The sources expect the volume to rise to 20 million units in 2018. Despite Apple Watch's strong performances, other vendors are seeing weakening demand for their wearable devices. Xiaomi and Fitbit are both seeing dropping sales for their smart bands, while smartwatch shipments from Samsung Electronics, LG Electronics, Huawei and Motorola remain weak.

więcej na: www.digitimes.com

Produkty