wersja mobilna
Online: 556 Sobota, 2017.03.25

Biznes

LG zbuduje w Europie fabrykę baterii do samochodów elektrycznych - być może we Wrocławiu

piątek, 09 października 2015 07:48

Koreańska spółka LG Chem zamierza uruchomić w Europie zakład wytwarzający baterie do samochodów elektrycznych (EV). Rozważa lokalizację pod Wrocławiem, gdzie istnieją już obiekty innych oddziałów LG. Rocznie LG Chem produkuje 200 tys. takich baterii w Ochang w Korei Płd., a 50 tys. w miejscowości Holland w amerykańskim stanie Michigan. Ponadto Koreańczycy budują fabrykę w Nanjing w Chinach, której zdolności produkcyjne mają osiągnąć 100 tys. baterii rocznie.

Dzięki uruchomieniu nowej fabryki koreański koncern chce zyskać możliwość ograniczenia kosztów logistyki oraz zwiększenia sprzedaży na Starym Kontynencie. We Wrocławiu działają już zakłady LG Electronics, LG Display i LG Innotek. Znajduje się tam również fabryka amerykańskiej firmy 3M, z którą LG Chem ma rozwijać technologię nowych baterii samochodowych. Koncern 3M przekazał Koreańczykom patenty dotyczące technologii niklowo-kobaltowo-manganowej (NCM).

Katody NCM mają zwiększyć wydajność baterii i obniżyć koszty produkcji. 3M ma na celu opracowanie do 2017 r. ogniw dających pojazdom elektrycznym zasięg 320 km, a LG Chem dążyć będzie do uzyskania zasięgu 300-500 km dzięki bateriom o pojemności od 80 do 120 kWh. Zdaniem amerykańskiego portalu EV Obsession, LG Chem był w 2014 r. trzecim producentem na świecie - po Panasonicu i AESC -sprzedając baterie o łącznej pojemności 886 GWh. Niebawem może tę pozycję poprawić dzięki realizacji kontraktu z Daimlerem na dostawę baterii dla elektrycznego samochodu, który ma wejść do sprzedaży w przyszłym roku. Baterie LG Chem wykorzystuje już General Motors, Ford, Hyundai i Renault.

źródło: gramwzielone.pl

 

World News 24h

piątek, 24 marca 2017 20:06

The STNRGPF01 SMPS controller from STMicroelectronics delivers the flexibility and high efficiency of digital power without the technical challenges and time to develop custom DSP code. ST will showcase a 3kW industrial SMPS evaluation board featuring the STNRGPF01 at its booth at APEC 2017, March 26-30, in Tampa, Florida. In high-power applications above 1 or 2 kW, interleaved CCM PFC topologies are mandatory to handle such power levels with reasonable magnetic volume and current split.

więcej na: www.st.com