wersja mobilna
Online: 702 Środa, 2017.05.24

Biznes

GUGiK zamówił drony i sprzęt do systemu mobilnego kartowania

wtorek, 13 października 2015 07:48

Główny Urząd Geodezji i Kartografii wybrał dostawców "systemu mobilnego kartowania na potrzeby prowadzenia kontroli i bieżącej aktualizacji bazy danych obiektów topograficznych (BDOT10k), utworzonej w ramach projektu GBDOT". Zadanie wykonają firmy Leica Geosystems oraz Geotronics Dystrybucja. Łączna wartość zamówienia to prawie 1,9 mln zł. GBDOT to Georeferencyjna Baza Danych Obiektów Topograficznych. Główne zadania zamówionego systemu to monitorowanie terenu na dużych obszarach w krótkim czasie.

Na system mobilnego kartowania składa się sprzęt do mobilnej naziemnej oraz niskopułapowej rejestracji obrazu wraz z oprogramowaniem. Część pierwsza zamówienia to dostawa dwóch bezzałogowych statków powietrznych z aparatami fotograficznymi i wyposażeniem oraz oprogramowanie do tworzenia ortofotomap i numerycznych modeli pokrycia terenu. Część druga obejmuje m.in. dwa urządzenia obrazujące, umożliwiające pozyskanie obrazów w zakresie 360 stopni z elementami umożliwiającymi zamocowane na konstrukcji dachowej samochodu i oprogramowaniem, kamery cyfrowe, laptopy i i dyski przenośne. Oferty do zamówienia przesłały firmy Fotomapy, WB Electronics, NaviGate, Asseco Poland, Geotronics Dystrybucja, TPI oraz Leica Geosystems.

źródło: WNP

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

środa, 24 maja 2017 14:03

German Chancellor Angela Merkel visited the site of a future lithium-ion battery factory in the eastern German town of Kamenz. The factory is being developed by Mercedes-Benz manufacturer Daimler, which will devote approximately $562 million to churning out batteries for electric vehicles and stationary storage. If the project seems similar to Tesla’s Nevada-based Gigafactory, you wouldn’t be alone in making that comparison. Tesla and Panasonic partnered to devote $5 billion to building a lithium-ion battery factory outside of Reno, Nevada, and the electric-car maker has said it hopes to produce 35 gigawatt-hours of auto and stationary batteries by 2018.

więcej na: arstechnica.com