wersja mobilna
Online: 464 Sobota, 2017.10.21

Biznes

Rok 2015 rokiem firmowych jubileuszy

wtorek, 20 października 2015 07:51

W 2015 roku wiele krajowych firm branżowych obchodzi swoje okrągłe jubileusze, często jest to już ćwierćwiecze działalności. Dotyczy to zwykle firm, które powstały na fali przemian w gospodarce w latach 90, kiedy to plan Balcerowicza i ustawa o działalności gospodarczej M. Wilczka pozwoliły wielu specjalistom zająć się na poważnie biznesem, bez konieczności kupowania waluty od przypadkowych osób i wożenia towaru w walizce. W ostatnich tygodniach taki jubileusz ćwierćwiecza obecności na rynku obchodziła firma Breve - znany łódzki producent transformatorów i elementów indukcyjnych, a także garwoliński Lechpol - importer sprzętu elektronicznego i elektrycznego oraz dostawca popularnego sprzętu elektroniki konsumenckiej, jak smartfony i tablety.

Udana sukcesja biznesu w firmie rodzinnej to problem, który wielu właścicielom firm w Polsce psuje radość z jubileuszów i spędza sen z powiek. Statystyki mówią, że na świecie tylko 30% firm prowadzona jest przez kolejne pokolenia z rodzin pierwotnych właścicieli. Niestety, większość założycieli firm ma ogromne problemy z kontynuacją prowadzenia rodzinnego biznesu i należy oczekiwać, że w kolejnych latach będzie to prowadziło do widocznych perturbacji. Mało kto ma tyle szczęścia, ile prezes Lechpolu Zbigniew Leszek - na zdjęciu drugi od prawej, który nieprzerwanie od 25 lat zarządza i rozwija firmę, a od dekady towarzyszą mu także jego synowie: Mariusz (na zdjęciu po prawej), pełniący funkcję wiceprezesa, Michał kierujący działem marketingu oraz Marcin (po lewej), odpowiedzialny za rozwój sieci salonów firmowych LPelektronik i kanału e-commerce.

 

World News 24h

sobota, 21 października 2017 11:54

STMicroelectronics is delivering the technology for easy and secure contactless transactions using the ever more popular wristbands or fashionwear like watches or jewelry. The market-unique ST53G System-in-Package solution combines the Company’s industry-leading expertise in Near Field Communication and secure-transaction chips. As consumers become increasingly comfortable with making secure transactions using their smart devices, traditional card manufacturers want to extend their offers into contactless wearable products for uses such as payments, ticketing, and access control. These can be difficult to implement within tight size and cost constraints, because conventional separate NFC-radio and security chips demand extra space and complicate design.

więcej na: www.st.com