wersja mobilna
Online: 480 Piątek, 2016.09.30

Biznes

Energetab 2015 - dojrzała impreza targowa

środa, 21 października 2015 07:50

Bielskie targi Energetab to z pewnością dojrzała impreza targowa mająca liczne grono stałych sympatyków i odwiedzających gości. Tę dojrzałość widać w wielu aspektach, ale chyba najbardziej w tym, że od kilku lat, a dokładniej od momentu, gdy na terenie pojawiała się duża hala widowiskowo-sportowa, niewiele się zmienia. Podobny układ plenerów, namiotów, w dużej części także identycznie rozłożone ekspozycje wystawców powodują, że podawanie różnic, czym tegoroczna impreza różniła się od poprzedniej, jest coraz trudniejsze.

Trudno też szukać wskazówek w statystykach podawanych przez organizatorów, bo po pierwsze liczą oni wystawców w sposób kreatywny, tak że często krajowy przedstawiciel handlowy, który wykupi stoisko, aby prezentować produkty swojego producenta na liście wystawców zajmuje dwie pozycje. Po drugie nie ma rejestracji gości, wstęp jest wolny dla wszystkich łącznie ze zbieraczami długopisów, dlatego w praktyce trzeba polegać na opiniach wystawców i własnych obserwacjach.

Niemniej podobieństwo układu tworzy dobry klimat do spotkań i biznesu, bo się nie traci czasu na poszukiwania. Tegoroczny Energetab był zatem bardzo podobny do poprzedniego, a więc duży, bo liczba wystawców, jak i sama ekspozycja, miały rekordowe wielkości. Dopisała też pogoda, co ma spory wpływ na dobry nastrój. Nieco słabiej było z frekwencją odwiedzających, bo pomijając wyjątki definiowane przez godziny szczytu, widać było wyraźnie, że gości było mniej. Najbardziej rzucało się to w oczy w trzecim, ostatnim dniu bielskiej imprezy, kiedy nierzadko było pusto. Prawdopodobnie przyczyną jest to, że w tym roku w chwilę po Energetabie odbywały się w Gdańsku targi kolejowe Trako i część odwiedzających wybrała tamtą imprezę, co jest tym bardziej słuszne, że targi Trako są co dwa lata.

Dojrzałość imprezy widać także w tym, że jej środek ciężkości odsuwa się z prezentacji ofert w kierunku spotkań i budowania relacji z klientami. Same produkty stają się tylko hasłem wywoławczym i zajawką do tego, aby gdzieś za chwilę porozmawiać w spokoju. Ekspozycje nierzadko przesuwane są na boki stoisk, a ich powierzchnia jest ograniczana po to, aby zrobić miejsce dla stolików i krzeseł. Taki trend zaczyna być coraz bardziej widoczny na wszystkich większych krajowych imprezach.

 

World News 24h

piątek, 30 września 2016 17:11

Chinese smartphone maker OPPO has overtaken Apple for the first time to become the number two brand in India by sales value behind Samsung in August 2016. OPPO also clocked in a growth of 16 per cent in comparison to the previous month, Germany-based market research firm GFK said on Thursday.

więcej na: thenewsminute.com