wersja mobilna
Online: 716 Czwartek, 2017.04.27

Biznes

Energetab 2015 - dojrzała impreza targowa

środa, 21 października 2015 07:50

Bielskie targi Energetab to z pewnością dojrzała impreza targowa mająca liczne grono stałych sympatyków i odwiedzających gości. Tę dojrzałość widać w wielu aspektach, ale chyba najbardziej w tym, że od kilku lat, a dokładniej od momentu, gdy na terenie pojawiała się duża hala widowiskowo-sportowa, niewiele się zmienia. Podobny układ plenerów, namiotów, w dużej części także identycznie rozłożone ekspozycje wystawców powodują, że podawanie różnic, czym tegoroczna impreza różniła się od poprzedniej, jest coraz trudniejsze.

Trudno też szukać wskazówek w statystykach podawanych przez organizatorów, bo po pierwsze liczą oni wystawców w sposób kreatywny, tak że często krajowy przedstawiciel handlowy, który wykupi stoisko, aby prezentować produkty swojego producenta na liście wystawców zajmuje dwie pozycje. Po drugie nie ma rejestracji gości, wstęp jest wolny dla wszystkich łącznie ze zbieraczami długopisów, dlatego w praktyce trzeba polegać na opiniach wystawców i własnych obserwacjach.

Niemniej podobieństwo układu tworzy dobry klimat do spotkań i biznesu, bo się nie traci czasu na poszukiwania. Tegoroczny Energetab był zatem bardzo podobny do poprzedniego, a więc duży, bo liczba wystawców, jak i sama ekspozycja, miały rekordowe wielkości. Dopisała też pogoda, co ma spory wpływ na dobry nastrój. Nieco słabiej było z frekwencją odwiedzających, bo pomijając wyjątki definiowane przez godziny szczytu, widać było wyraźnie, że gości było mniej. Najbardziej rzucało się to w oczy w trzecim, ostatnim dniu bielskiej imprezy, kiedy nierzadko było pusto. Prawdopodobnie przyczyną jest to, że w tym roku w chwilę po Energetabie odbywały się w Gdańsku targi kolejowe Trako i część odwiedzających wybrała tamtą imprezę, co jest tym bardziej słuszne, że targi Trako są co dwa lata.

Dojrzałość imprezy widać także w tym, że jej środek ciężkości odsuwa się z prezentacji ofert w kierunku spotkań i budowania relacji z klientami. Same produkty stają się tylko hasłem wywoławczym i zajawką do tego, aby gdzieś za chwilę porozmawiać w spokoju. Ekspozycje nierzadko przesuwane są na boki stoisk, a ich powierzchnia jest ograniczana po to, aby zrobić miejsce dla stolików i krzeseł. Taki trend zaczyna być coraz bardziej widoczny na wszystkich większych krajowych imprezach.

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

czwartek, 27 kwietnia 2017 11:55

Finnish network equipment maker Nokia reported a slowing rate of sales decline, saying the global networks market was showing signs of recovery. Nokia and its rivals, Sweden's Ericsson and China's Huawei Technologies, have struggled in recent years as telecom operators' demand for faster 4G mobile broadband equipment has peaked, and upgrades to next-generation 5G equipment are still years away. Nokia said the business momentum was now improving: first-quarter network sales fell 6 percent from a year earlier to 4.9 billion euros ($5.3 billion), compared with a decline of 14 percent in the previous quarter.

więcej na: www.reuters.com