wersja mobilna
Online: 419 Piątek, 2016.09.30

Biznes

Praktyczne aspekty systemów wizyjnych

poniedziałek, 31 marca 2008 01:00

Pod koniec lutego firma National Instruments zorganizowała konferencję na temat systemów wizyjnych. Spotkanie to zgromadziło wyjątkowo dużą liczbę słuchaczy.     

Firma National Instruments jest bardzo aktywna w Polsce jako organizator konferencji. O ile oferowane przez nią produkty są nieco nieadekwatne w stosunku do oczekiwań większości polskich klientów, NI usilnie stara się przekonać o ich uniwersalności. Na kolejnych spotkaniach słuchacze informowani są o szerokich możliwościach i bardzo dużej wydajności systemów opartych o takie technologie jak oprogramowanie LabView i standard PXI. W praktyce jednak wielu gości wychodzi ze spotkań z wiedzą na temat funkcjonalności produktów NI i ze świadomością, że są one zbyt drogie. Tym razem organizator postawił jednak na wiedzę praktyczną, tworząc seminarium ukierunkowanym na wiedzę merytoryczną.

Praktyka w systemach wizyjnych

Pierwsza część spotkania dotyczyła praktycznych aspektów instalacji systemów wizyjnych. Przedstawiono podstawowe zagadnienia z zakresu teorii optyki oraz różne sposoby oświetlania badanych obiektów. Omawiano różnice w kosztach instalacji oraz metody poprawnej lokalizacji kamer i układów oświetlających. Następnie poruszono tematykę doboru kamery. Pokaz zakończono opisaniem procedury doboru obiektywu odpowiedniego do wybranej kamery i warunków panujących w aplikacji.

Frekwencja rośnie

Obserwując frekwencję na spotkaniach organizowanych przez National Instruments można wywnioskować, że są one coraz bardziej cenione przez polskich inżynierów. Musi być to związane z rosnącą popularnością produktów NI, a być może i z spadkiem wartości dolara, który prowadzi do zwiększenia dostępności urządzeń i oprogramowania tej firmy na polskim rynku. Na pewno znaczenie ma także rosnący poziom merytoryczny konferencji. Informacje praktyczne, takie jak te przedstawiane w ramach lutowego seminarium są bardzo cenione przez inżynierów. W efekcie spotkania te przeradzają się w szkolenia z zakresu omawianej tematyki. Jednakże to, czy zwiększone zainteresowanie seminariami przekłada się na analogiczny wzrost sprzedaży, pozostaje tajemnicą firmy.

Marcin Karbowniczek

 

World News 24h

czwartek, 29 września 2016 16:35

Xiaomi is one of China’s largest smartphone manufacturers. This company has been around for 6 years, and they’ve managed to become China’s number 1 smartphone manufacturer in less than 5 (years). The company had introduced two new flagship handsets, and it seems like they’re in high demand in China. Xiaomi plans to open 1,000 stores by 2020 according to the company’s CEO, Lei Jun. This Chinese company currently has only 25 stores in China, so this would be quite a big leap for them.

więcej na: androidheadlines.com

2016.09.29