wersja mobilna
Online: 489 Poniedziałek, 2017.05.01

Biznes

Leopardy będą modernizowane przez polskie firmy

wtorek, 05 stycznia 2016 07:51

Polska Grupa Zbrojeniowa, Inspektorat Uzbrojenia MON i Zakłady Mechaniczne Bumar-Łabędy podpisały umowę na modernizację czołgów Leopard 2A4. Kontrakt wart 2 mld 415 tys. zł będzie realizowany we współpracy z niemieckim koncernem Rheinmetall. W czołgach unowocześnione zostaną m.in. systemy obserwacyjne, poprawi się też bezpieczeństwo załogi. Zgodnie z dokumentem, do wersji 2PL ma zostać zmodernizowanych 128 czołgów.

Unowocześnieniem czołgów zajmie się konsorcjum przedsiębiorstw ZM Bumar-Łabędy, firmy PCO z Warszawy - specjalizującej się w optoelektronice - oraz Wojskowych Zakładów Motoryzacyjnych z Poznania. Partnerem zagranicznym będzie niemiecki koncern zbrojeniowy Rheinmetall, jeden ze współproducentów Leopardów.

Gen. bryg. Adam Duda, szef Inspektoratu Uzbrojenia, podkreślał, że dzięki podniesieniu odporności balistycznej czołgów zwiększy się bezpieczeństwo załogi. Unowocześnione zostaną także systemy obserwacyjne. Do nowych rodzajów amunicji dostosowana ma też zostać 120-milimetrowa armata. Zastosowane zostaną również nowe systemy przeciwpożarowe i przeciwwybuchowe oraz nowy - elektryczny, a nie hydrauliczny - napęd wieży.

Polskie wojsko ma 247 czołgów Leopard w dwóch wersjach. 13 lat temu armia kupiła od Bundeswehry 128 maszyn 2A4 wyprodukowanych w połowie lat 80-tych. Dwa lata temu Polska kupiła od Niemiec 105 czołgów w nowszej wersji 2A5 oraz 14 czołgów 2A4.

źródło: polska-zbrojna.pl

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

niedziela, 30 kwietnia 2017 20:02

Marketers spent $72.5 billion on digital advertising last year, an increase of 22 percent from 2015, as Google and Facebook once again booked the lion's share of new revenue, a report released by the Interactive Advertising Bureau said. The Internet Advertising Revenue Report underscored a migration by consumers away from traditional forms of media like television to online and mobile platforms, which has left digital companies competing for a larger share of advertising dollars. However, digital and television advertising is not an apples-to-apples comparison.

więcej na: www.reuters.com