wersja mobilna
Online: 570 Niedziela, 2017.04.30

Biznes

Rok 2015 przełomowy dla branży druku 3D

wtorek, 05 stycznia 2016 12:34

W światowej branży druku 3D 2015 rok upłynął pod znakiem wielkich zmian zachodzących w dotychczasowym układzie sił. Dwie największe firmy - 3D Systems i Stratasys - przeżywały duże problemy finansowe. Okazało się, że druk 3D wcale nie jest tak prosty i łatwy, czego efektem była spadająca sprzedaż drukarek 3D. Z drugiej strony branżą druku 3D zaczęły interesować się duże korporacje. W 2014 r. ścieżki przetarły HP, Verbatim i Autodesk, a w roku 2015 dołączyły do nich Canon, Ricoh, Toshiba, Lenovo i giganci branży chemicznej - DuPont i BASF.

Microsoft założył 3MF Consortium, czyli zrzeszenie firm pracujących wspólnie nad nowym formatem pliku do druku 3D - 3MF, mającym być swoistym PDF-em dla drukarek 3D.

Każda z tych firm koncentruje się na urządzeniach do produkcji przemysłowej. Druk 3D ze sproszkowanych tworzyw sztucznych i metali oraz żywice światłoutwardzalne - to obszary, które cieszą się największym zainteresowaniem czołowych korporacji.

Liderem na krajowym rynku druku 3D jest olszyński Zortrax, ale dynamicznie rozwija się również wrocławski ZMorph, który z powodzeniem tworzy sieć sprzedaży w USA, oraz gliwicki 3DGence i krakowski 3DKreator. Z branżą pożegnał się krakowski Pirx, natomiast rzeszowski Jelwek, producent tanich drukarek 3D do samodzielnego montażu, porzucił tą działalność skupiając się wyłącznie na usługach druku 3D.

Zortrax - drukarka M200

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

niedziela, 30 kwietnia 2017 20:02

Marketers spent $72.5 billion on digital advertising last year, an increase of 22 percent from 2015, as Google and Facebook once again booked the lion's share of new revenue, a report released by the Interactive Advertising Bureau said. The Internet Advertising Revenue Report underscored a migration by consumers away from traditional forms of media like television to online and mobile platforms, which has left digital companies competing for a larger share of advertising dollars. However, digital and television advertising is not an apples-to-apples comparison.

więcej na: www.reuters.com