wersja mobilna
Online: 1005 Niedziela, 2016.12.04

Biznes

Siemens zwiększył nakłady na badania i rozwój o 7%, do 4,8 mld euro

poniedziałek, 11 stycznia 2016 07:53

Grupa przemysłowa Siemens zwiększyła w 2015 r. wydatki na badania oraz współpracę z młodymi firmami technologicznymi, aby pozostawać w czołówce innowacyjnych firm na świecie, a zarazem być jednym z liderów branży. Nakłady na badania i rozwój Siemensa wzrosły o 7%, do 4,8 mld euro, a centralnymi obszarami innowacji firmy pozostały automatyzacja, komputeryzacja procesów oraz systemy energetyczne.

Siemens, mający w dorobku rozwój technik telegrafu, dynama czy tramwaju, a współcześnie m.in. informatyczno-elektroniczne systemy kierowania komunikacją w miastach czy elektronikę medyczną, np. lampy rentgenowskie i urządzenia do scyntygrafii, postrzega zdolność innowacyjną jako swoisty modus vivendi pozwalający nadal odgrywać rolę pioniera na wielu rynkach.

Obecnie Siemens musi coraz silniej rywalizować z producentami oprogramowania, którzy opracowują nowe technologie szybciej, choć nie mają dorobku w zakresie wytwarzania sprzętu technicznego opartego na maszynerii czy zaawansowanych techniczne rozwiązań przemysłowych. Około 5% z 350 tysięcy pracowników niemieckiej firmy to inżynierowie oprogramowania.

Siemens inwestuje także w nowe firmy technologiczne. W ciągu ostatnich 20 lat wydał na nie ponad 800 mln euro.

Firma ma zamiar powołać trzyletni fundusz o wartości 100 mln euro, przeznaczony dla pracowników na rozwój ich własnych projektów, na utworzenie w Monachium nowego centrum badawczego dla 100 osób oraz na rekrutację personelu B+R w Chinach.

źródło: Reuters

 

Firmy w artykule

World News 24h

niedziela, 04 grudnia 2016 11:55

Huawei Technologies will launch MateBook, a 2-in-1 notebook/tablet hybrid model, in the Taiwan market in 2017, according to the company's Taiwan sales agent XunWei Tech. MateBook will not have much impact on the Taiwan notebook market, for Asustek Computer and Acer together have occupied nearly 80% of the market and 2-in-1 models are not mainstream there, market analysts said.

więcej na: www.digitimes.com