wersja mobilna
Online: 877 Poniedziałek, 2017.05.01

Biznes

Microchip przejmuje Atmela za 3,56 mld dolarów

środa, 20 stycznia 2016 12:48

Firmy Microchip Technology Incorporated oraz Atmel Corporation ogłosiły wczoraj iż to Microchip ostatecznie przejmie Atmela za kwotę około 3,56 mld dolarów. Transakcja będzie miała formę cash-and-stock, czyli zostanie przeprowadzona częściowo w gotówce i częściowo w postaci przekazania akcji. Porozumienie również w takiej formie Atmel zawarł we wrześniu 2015 r. z firmą Dialog Semiconductor. Wówczas Dialog miał zakupić Atmela za 4,6 mld dolarów. Od tego czasu będące częścią oferty akcje potencjalnego nabywcy straciły na wartości, a Dialog nie zdecydował się zwiększyć oferty wykupu.

W wyniku transakcji z Microchipem akcjonariusze Atmela otrzymają znacznie wyższe świadczenie pieniężne na akcję w porównaniu do transakcji z Dialogiem.

Oczekuje się, że transakcja natychmiast przyniesie Microchipowi wzrost zysku na akcję. Na podstawie obecnie dostępnych informacji Microchip przewiduje też osiągnięcie 170 mln dolarów oszczędności dzięki synergii działania obu firm, a także przyrostowego wzrostu dochodów w roku obrotowym 2019, który rozpoczyna się 1 kwietnia 2018 r.

Transakcja przejęcia Atmela przez Microchip została zatwierdzona przez zarządy obu spółek i ma być zamknięta w drugim kwartale roku kalendarzowego 2016, z zastrzeżeniem jej zaakceptowania przez akcjonariuszy firmy Atmel oraz uzyskania aprobat urzędów regulacyjnych. Wymaga też spełnienia zwyczajowych warunków zamknięcia tego typu transakcji. W tym przypadku nie jest wymagane zatwierdzenie przez akcjonariuszy Microchipa. Transakcja nie podlega też żadnym warunkom finansowania.

W związku z rozwiązaniem umowy o połączeniu z Dialogiem Atmel przekazał Dialogowi rekompensatę w wysokości 137,3 mln dolarów.

źródło: Microchip

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

niedziela, 30 kwietnia 2017 20:02

Marketers spent $72.5 billion on digital advertising last year, an increase of 22 percent from 2015, as Google and Facebook once again booked the lion's share of new revenue, a report released by the Interactive Advertising Bureau said. The Internet Advertising Revenue Report underscored a migration by consumers away from traditional forms of media like television to online and mobile platforms, which has left digital companies competing for a larger share of advertising dollars. However, digital and television advertising is not an apples-to-apples comparison.

więcej na: www.reuters.com