wersja mobilna
Online: 723 Niedziela, 2017.04.30

Biznes

Toshiba zainwestuje 3,2 mld dolarów w fabrykę pamięci flash 3D

poniedziałek, 21 marca 2016 12:39

Toshiba Corporation przeznaczy 360 ​​mld jenów, czyli 3,2 mld dolarów, na budowę nowej fabryki układów pamięci Flash 3D pomimo rekordowo wysokich rocznych strat wynikających z niedawnego skandalu księgowego. Producent zainwestuje w zakład w ciągu trzech lat do marca 2019 r., jednak prawdopodobnie nie wcześniej niż w roku 2018. Po ogłoszeniu planów sprzedaży swojego biznesu medycznego firmie Canon, Toshiba zamierza silniej skoncentrować się na półprzewodnikach.

Jak informował rzecznik Yukihito Uchida, roczne wydatki Toshiby na biznes półprzewodnikowy oraz działalność w obszarze magazynowania danych, w tym produkcję dysków twardych, wyniosły w ciągu ostatnich trzech lat około 200 mld jenów. W zakresie pamięci flash Toshiba utrzymuje partnerstwo z SanDiskiem, a teraz z amerykańską firmą rozmawia o inwestycjach w chipy 3D.

Ujawnienie współudziału zarządu w fałszowaniu wyników firmy przez prawie siedem lat wywołało lawinę odpisów i zwolnień, a obecnie w celu redukcji strat rozważana jest sprzedaż aktywów. Jak powiedział CEO Toshiby Masashi Muromachi, firma rozważa również wydzielenie czy też osłabienie działalności w zakresie produkcji komputerów PC i innego sprzętu.

Oprócz trudności w branży elektronicznej Toshibę dotknąć mogą też inne kłopoty. Według osób zaznajomionych ze sprawą Stany Zjednoczone prowadzą dochodzenie w sprawie strat Toshiby powstałych w ramach działalności w zakresie energetyki jądrowej.

źródło: Bloomberg

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

niedziela, 30 kwietnia 2017 20:02

Marketers spent $72.5 billion on digital advertising last year, an increase of 22 percent from 2015, as Google and Facebook once again booked the lion's share of new revenue, a report released by the Interactive Advertising Bureau said. The Internet Advertising Revenue Report underscored a migration by consumers away from traditional forms of media like television to online and mobile platforms, which has left digital companies competing for a larger share of advertising dollars. However, digital and television advertising is not an apples-to-apples comparison.

więcej na: www.reuters.com