wersja mobilna
Online: 1301 Sobota, 2017.05.27

Biznes

Foxconn przypieczętował przejęcie Sharpa

poniedziałek, 04 kwietnia 2016 12:35

W sobotę Foxconn i Sharp oficjalnie zawarli długo oczekiwaną umowę, w wyniku której tajwańska firma przejmie kontrolę nad japońskim producentem wyświetlaczy i ekranów. Kontrakt ma wartość 3,5 mld dolarów. Podczas konferencji prasowej CEO Foxconna Terry Gou unikał odpowiedzi na pytania w jaki sposób i kiedy działalność Sharpa mogłaby stać się opłacalna. Wyraził jednak zaufanie w zdolność japońskiej firmy do powrotu na ścieżkę rentowności dzięki opracowanym przez Sharpa, cenionym technologiom.

Terry Gou zwracał szczególną uwagę na zaawansowane, własne rozwiązanie Sharpa - IGZO (indium gallium zinc oxide) - wykorzystywane przy produkcji wyświetlaczy, które jego zdaniem przewyższa spopularyzowaną już technologię OLED (organic light-emitting diode). Technologia IGZO jest stosowana w produktach takich, jak iPad firmy Apple. Ekrany w technologii IGZO charakteryzują się m.in. mniejszym zapotrzebowaniem energetycznym niż ekrany OLED.

Prezes Foxconna spodziewa się, że technologia IGZO będzie stosowana w 60% wyświetlaczy Sharpa, a technologia OLED - w 40. Powiedział też, że zarząd ma ambitne plany, których realizacja ma ustanowić japońską firmę kluczowym graczem w sektorze produktów konsumpcyjnych nowej generacji, w tym elektroniki funkcjonującej w ramach Internetu Rzeczy oraz "inteligentnych" urządzeń domowych.

Foxconn, formalnie znany jako Hon Hai Precision Industry, zgodził się przejąć dwie trzecie udziałów Sharpa z dużym dyskontem w stosunku do swojej pierwotnej oferty z ubiegłego tygodnia. Umowa przewiduje wykorzystanie przez Japończyków dużej części funduszy w celu rozpoczęcia masowej produkcji ekranów OLED, które firma Apple zaadaptowałaby do swoich przyszłych iPhone'ów.

źródło: Reuters

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

sobota, 27 maja 2017 20:06

Global shipments of enterprise-grade SSDs for the first quarter of 2017 grew against seasonal headwinds by 3-4% compared with the prior quarter to reach around 6 million units, says DRAMeXchange. Intel, while being the leader enterprise storage solutions, has been feeling the pressure from Samsung. Before the first quarter of 2017, Intel had fallen behind in its development of 3D-NAND SSDs. The company had to offer products that were not as cost competitive as Samsung’s because they were based on older memory manufacturing technologies.

więcej na: ein.iconnect007.com