wersja mobilna
Online: 401 Piątek, 2016.09.30

Biznes

Foxconn przypieczętował przejęcie Sharpa

poniedziałek, 04 kwietnia 2016 12:35

W sobotę Foxconn i Sharp oficjalnie zawarli długo oczekiwaną umowę, w wyniku której tajwańska firma przejmie kontrolę nad japońskim producentem wyświetlaczy i ekranów. Kontrakt ma wartość 3,5 mld dolarów. Podczas konferencji prasowej CEO Foxconna Terry Gou unikał odpowiedzi na pytania w jaki sposób i kiedy działalność Sharpa mogłaby stać się opłacalna. Wyraził jednak zaufanie w zdolność japońskiej firmy do powrotu na ścieżkę rentowności dzięki opracowanym przez Sharpa, cenionym technologiom.

Terry Gou zwracał szczególną uwagę na zaawansowane, własne rozwiązanie Sharpa - IGZO (indium gallium zinc oxide) - wykorzystywane przy produkcji wyświetlaczy, które jego zdaniem przewyższa spopularyzowaną już technologię OLED (organic light-emitting diode). Technologia IGZO jest stosowana w produktach takich, jak iPad firmy Apple. Ekrany w technologii IGZO charakteryzują się m.in. mniejszym zapotrzebowaniem energetycznym niż ekrany OLED.

Prezes Foxconna spodziewa się, że technologia IGZO będzie stosowana w 60% wyświetlaczy Sharpa, a technologia OLED - w 40. Powiedział też, że zarząd ma ambitne plany, których realizacja ma ustanowić japońską firmę kluczowym graczem w sektorze produktów konsumpcyjnych nowej generacji, w tym elektroniki funkcjonującej w ramach Internetu Rzeczy oraz "inteligentnych" urządzeń domowych.

Foxconn, formalnie znany jako Hon Hai Precision Industry, zgodził się przejąć dwie trzecie udziałów Sharpa z dużym dyskontem w stosunku do swojej pierwotnej oferty z ubiegłego tygodnia. Umowa przewiduje wykorzystanie przez Japończyków dużej części funduszy w celu rozpoczęcia masowej produkcji ekranów OLED, które firma Apple zaadaptowałaby do swoich przyszłych iPhone'ów.

źródło: Reuters

 

World News 24h

czwartek, 29 września 2016 16:35

Xiaomi is one of China’s largest smartphone manufacturers. This company has been around for 6 years, and they’ve managed to become China’s number 1 smartphone manufacturer in less than 5 (years). The company had introduced two new flagship handsets, and it seems like they’re in high demand in China. Xiaomi plans to open 1,000 stores by 2020 according to the company’s CEO, Lei Jun. This Chinese company currently has only 25 stores in China, so this would be quite a big leap for them.

więcej na: androidheadlines.com

2016.09.29