wersja mobilna
Online: 561 Sobota, 2017.04.29

Biznes

Foxconn przypieczętował przejęcie Sharpa

poniedziałek, 04 kwietnia 2016 12:35

W sobotę Foxconn i Sharp oficjalnie zawarli długo oczekiwaną umowę, w wyniku której tajwańska firma przejmie kontrolę nad japońskim producentem wyświetlaczy i ekranów. Kontrakt ma wartość 3,5 mld dolarów. Podczas konferencji prasowej CEO Foxconna Terry Gou unikał odpowiedzi na pytania w jaki sposób i kiedy działalność Sharpa mogłaby stać się opłacalna. Wyraził jednak zaufanie w zdolność japońskiej firmy do powrotu na ścieżkę rentowności dzięki opracowanym przez Sharpa, cenionym technologiom.

Terry Gou zwracał szczególną uwagę na zaawansowane, własne rozwiązanie Sharpa - IGZO (indium gallium zinc oxide) - wykorzystywane przy produkcji wyświetlaczy, które jego zdaniem przewyższa spopularyzowaną już technologię OLED (organic light-emitting diode). Technologia IGZO jest stosowana w produktach takich, jak iPad firmy Apple. Ekrany w technologii IGZO charakteryzują się m.in. mniejszym zapotrzebowaniem energetycznym niż ekrany OLED.

Prezes Foxconna spodziewa się, że technologia IGZO będzie stosowana w 60% wyświetlaczy Sharpa, a technologia OLED - w 40. Powiedział też, że zarząd ma ambitne plany, których realizacja ma ustanowić japońską firmę kluczowym graczem w sektorze produktów konsumpcyjnych nowej generacji, w tym elektroniki funkcjonującej w ramach Internetu Rzeczy oraz "inteligentnych" urządzeń domowych.

Foxconn, formalnie znany jako Hon Hai Precision Industry, zgodził się przejąć dwie trzecie udziałów Sharpa z dużym dyskontem w stosunku do swojej pierwotnej oferty z ubiegłego tygodnia. Umowa przewiduje wykorzystanie przez Japończyków dużej części funduszy w celu rozpoczęcia masowej produkcji ekranów OLED, które firma Apple zaadaptowałaby do swoich przyszłych iPhone'ów.

źródło: Reuters

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

sobota, 29 kwietnia 2017 08:06

Fiat Chrysler Automobiles may seek more supplier partners to help it develop and build self-driving vehicles, Chief Executive Officer Sergio Marchionne said. The Jeep and Ram brands are strong enough to exist as standalone entities outside FCA, Marchionne also said on a conference call with analysts after the company reported record first-quarter results. But he did not elaborate on whether there were any plans for a spin-off of either, like with Ferrari. The automaker reported an 11 percent jump in first-quarter operating profit, boosted by strong sales in North America, its most profitable market.

więcej na: www.reuters.com