wersja mobilna
Online: 621 Czwartek, 2017.01.19

Biznes

Foxconn przypieczętował przejęcie Sharpa

poniedziałek, 04 kwietnia 2016 12:35

W sobotę Foxconn i Sharp oficjalnie zawarli długo oczekiwaną umowę, w wyniku której tajwańska firma przejmie kontrolę nad japońskim producentem wyświetlaczy i ekranów. Kontrakt ma wartość 3,5 mld dolarów. Podczas konferencji prasowej CEO Foxconna Terry Gou unikał odpowiedzi na pytania w jaki sposób i kiedy działalność Sharpa mogłaby stać się opłacalna. Wyraził jednak zaufanie w zdolność japońskiej firmy do powrotu na ścieżkę rentowności dzięki opracowanym przez Sharpa, cenionym technologiom.

Terry Gou zwracał szczególną uwagę na zaawansowane, własne rozwiązanie Sharpa - IGZO (indium gallium zinc oxide) - wykorzystywane przy produkcji wyświetlaczy, które jego zdaniem przewyższa spopularyzowaną już technologię OLED (organic light-emitting diode). Technologia IGZO jest stosowana w produktach takich, jak iPad firmy Apple. Ekrany w technologii IGZO charakteryzują się m.in. mniejszym zapotrzebowaniem energetycznym niż ekrany OLED.

Prezes Foxconna spodziewa się, że technologia IGZO będzie stosowana w 60% wyświetlaczy Sharpa, a technologia OLED - w 40. Powiedział też, że zarząd ma ambitne plany, których realizacja ma ustanowić japońską firmę kluczowym graczem w sektorze produktów konsumpcyjnych nowej generacji, w tym elektroniki funkcjonującej w ramach Internetu Rzeczy oraz "inteligentnych" urządzeń domowych.

Foxconn, formalnie znany jako Hon Hai Precision Industry, zgodził się przejąć dwie trzecie udziałów Sharpa z dużym dyskontem w stosunku do swojej pierwotnej oferty z ubiegłego tygodnia. Umowa przewiduje wykorzystanie przez Japończyków dużej części funduszy w celu rozpoczęcia masowej produkcji ekranów OLED, które firma Apple zaadaptowałaby do swoich przyszłych iPhone'ów.

źródło: Reuters

 

World News 24h

czwartek, 19 stycznia 2017 18:02

Mobile phone sales have come back to normal growth in January after a sudden slump due to demonetisation, on the back of quick responses from retailers and marketers. Samsung has met its October-December quarter sales target despite demonetisation and the company’s decision to not launch flagship Galaxy Note 7 smartphone due to safety concerns.

więcej na: economictimes.indiatimes.com

Produkty