wersja mobilna
Online: 727 Środa, 2017.05.24

Biznes

W 2016 r. na świecie będzie działać 100 fabryk 300-milimetrowych płytek krzemowych

wtorek, 19 kwietnia 2016 07:51

Firma IC Insights wydała niedawno nowy raport Global Wafer Capacity 2016-2020 zawierający szczegółowe analizy i prognozy dotyczące globalnej produkcji płytek krzemowych, z podziałem na rozmiary, rodzaje procesów produkcyjnych, regiony geograficzne i ostateczne produkty. W 2008 płytki o średnicy 300 mm zaczęły dominować pod względem wykorzystywanej powierzchni całkowitej. Równolegle rosła liczba fabryk wytwarzających takie płytki i według analiz w bieżącym roku funkcjonować będzie już 100 obiektów. Duża liczba fabryk płytek 450 mm spodziewana jest dopiero po roku 2020.

Pod koniec 2015 roku działało 95 zakładów wytwarzających krzemowe płytki 300 mm do produkcji układów scalonych. Istnieje wiele fabryk operujących na płytkach 300 mm, które wytwarzają produkty "non-IC", takie jak czujniki obrazu CMOS, ale te nie są tu wliczane.

Otwarcie ośmiu fabryk płytek 300 mm zaplanowano na rok 2017 - to największa ich liczba od 2014 r. kiedy to uruchomiono 9 nowych zakładów. Do końca 2020 roku liczba działających fabryk płytek 300 mm ma wzrosnąć do 117. Zanim na masową skalę wytwarzane będą płytki o średnicy 450 mm funkcjonować może już około 125 fabryk płytek 300 mm.

źródło: IC Insights

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

środa, 24 maja 2017 14:03

German Chancellor Angela Merkel visited the site of a future lithium-ion battery factory in the eastern German town of Kamenz. The factory is being developed by Mercedes-Benz manufacturer Daimler, which will devote approximately $562 million to churning out batteries for electric vehicles and stationary storage. If the project seems similar to Tesla’s Nevada-based Gigafactory, you wouldn’t be alone in making that comparison. Tesla and Panasonic partnered to devote $5 billion to building a lithium-ion battery factory outside of Reno, Nevada, and the electric-car maker has said it hopes to produce 35 gigawatt-hours of auto and stationary batteries by 2018.

więcej na: arstechnica.com