wersja mobilna
Online: 502 Poniedziałek, 2017.05.01

Biznes

Światowa czołówka dystrybutorów autoryzowanych bez większych zmian

wtorek, 28 czerwca 2016 12:42

Czołowi globalni dystrybutorzy autoryzowani podzespołów elektronicznych w 2015 r. w większości utrzymali skalę i profil działalności w porównaniu do roku wcześniejszego, poinformował serwis Ebnonline. Listę otwierają Avnet i Arrow ze Stanów Zjednoczonych, którzy w 2015 r. osiągnęli na rynku globalnym roczne obroty 27,4 mld dol. i 23,3 mld dol., co dla Avnetu oznacza spadek obrotów o 2,7%, a dla Arrowa wzrost o 2,3 mld dol.

Firma na trzeciej pozycji, tajwański WPG Holdings, zwiększył w ubiegłym roku obroty do 16,2 ml dol. Połowę z pierwszej dziesiątki firm stanowią dystrybutorzy z Ameryki Północnej, wśród nich Future Electronics i Digi-Key, po dwie firmy są z Tajwanu i Europy oraz jedna z Japonii. Obaj europejscy dystrybutorzy są firmami brytyjskimi i obaj odnotowali spadki obrotów, w tym Premier Farnell o 3,2%.

Ósmy na liście serwisu Ebnonline największych dystrybutorów na świecie Electrocomponents zdołał poprawić łączną sprzedaż w 2015 r. Odnotowany przez Ebnonline ponad dziesięcioprocentowy spadek obrotów tej firmy w skali roku wynika z przekształcenia profilu Allied Electronics - północnoamerykańskiej marki Electrocomponents.

Allied przestawił się bowiem na sprzedaż w segmencie tzw. private label, nie uwzględnianym przez Ebnonline w analizie wyników finansowych dystrybutorów.

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

niedziela, 30 kwietnia 2017 20:02

Marketers spent $72.5 billion on digital advertising last year, an increase of 22 percent from 2015, as Google and Facebook once again booked the lion's share of new revenue, a report released by the Interactive Advertising Bureau said. The Internet Advertising Revenue Report underscored a migration by consumers away from traditional forms of media like television to online and mobile platforms, which has left digital companies competing for a larger share of advertising dollars. However, digital and television advertising is not an apples-to-apples comparison.

więcej na: www.reuters.com