wersja mobilna
Online: 765 Niedziela, 2017.04.30

Biznes

SoftBank przejmie ARM za ponad 32 mld dolarów

wtorek, 19 lipca 2016 12:37

Zarządy firm Softbank i ARM ogłosiły dojście do ​​porozumienia w sprawie warunków realizacji planowanego przejęcia. Transakcja przeprowadzona zostanie w całości w formie gotówkowej i będzie miała wartość 24,3 mld funtów, czyli 32,2 mld dolarów. Po dokonaniu przejęcia SoftBank zamierza zachować angielską siedzibę ARM w Cambridge oraz w ciągu najbliższych pięciu lat podwoić zatrudnienie w Wielkiej Brytanii i zwiększyć liczbę pracowników za granicą. Japoński nabywca pozostawi markę i istniejący model biznesowy firmy, nie wymieni też kadry kierowniczej wyższego szczebla.

Prezes i CEO SoftBanku Masayoshi Son zapowiedział, że teraz skoncentruje się na przekształceniu swojej firmy z przedsiębiorstwa japońskiego mającego kilka aktywów zagranicznych do podmiotu globalnego, który w sposób zrównoważony będzie wzrastać w dłuższej perspektywie. SoftBank zainteresował się firmą ARM, ponieważ obserwował jej silną pozycję wśród wiodących światowych firm technologicznych, duże możliwości w zakresie własności intelektualnej w branży półprzewodników i w Internecie Rzeczy, a także z uwagi na udokumentowaną historię innowacji.

Japoński SoftBank skupia obecnie przedsiębiorstwa funkcjonujące w sektorach zaawansowanej telekomunikacji oraz konsumenckiego Internetu. Są to m.in. spółki SoftBank Telecom, Sprint i Yahoo! Japan, jak również rozwijające się inicjatywy z dziedziny robotyki i czystej energii.

źródło: DigiTimes

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

niedziela, 30 kwietnia 2017 20:02

Marketers spent $72.5 billion on digital advertising last year, an increase of 22 percent from 2015, as Google and Facebook once again booked the lion's share of new revenue, a report released by the Interactive Advertising Bureau said. The Internet Advertising Revenue Report underscored a migration by consumers away from traditional forms of media like television to online and mobile platforms, which has left digital companies competing for a larger share of advertising dollars. However, digital and television advertising is not an apples-to-apples comparison.

więcej na: www.reuters.com