wersja mobilna
Online: 537 Niedziela, 2017.05.28

Biznes

Ekrany AMOLED w 40% sprzedawanych smartfonów

środa, 20 lipca 2016 12:53

Według szacunków TrendForce już w bieżącym roku globalny rynek smartfonów może być w 20 procentach opanowany przez wyświetlacze AMOLED. Istnieją bowiem silne przesłanki, że firma Apple wprowadzi ekran AMOLED do nowej serii iPhone'ów w roku 2017. Jak wynika z badań WitsView - oddziału TrendForce - w wyniku gwałtownego wzrostu popytu wskaźnik penetracji rynku smartfonów przez tę technologię może w 2019 roku osiągnąć nawet 40%.

Południowokoreański producent paneli Samsung Display (SDC) poświęcił znaczną ilość czasu i środków na rozwój produktów AMOLED przeznaczonych na rynek małych i średnich wyświetlaczy. W przeszłości zapotrzebowanie na panele AMOLED SDC pochodziło głównie ze strony firmy Samsung Electronics, która wykorzystywała je w swoich markowych urządzeniach mobilnych. Jednakże plan Apple'a by zastosować panele AMOLED w przyszłorocznej edycji iPhone'a wywołał nową falę popytu na rynku smartfonów - konkurenci również będą chcieli ten zamiar naśladować.

- W uzupełnieniu do high-endowych serii Galaxy S oraz Galaxy Note firma Samsung Electronics w tym roku rozszerzyła zastosowanie technologii AMOLED na kilka modeli średniej klasy. Produkty wyposażone w panele AMOLED stanowią około 70% wszystkich dostaw smartfonów Samsunga w tym roku. SDC odnotowuje również wzrost sprzedaży paneli AMOLED dla innych producentów smartfonów, w tym marek chińskich. Ponad 50% tegorocznych dostaw smartfonów OPPO i Vivo stanowić będą modele z ekranami AMOLED - powiedział Boyce Fan, analityk z WitsView.

Wskaźnik obecności paneli AMOLED na globalnym rynku smartfonów, źródło: WitsView

Technologia AMOLED - Active Matrix Organic Light Emitting Diode - budzi wśród inżynierów i projektantów coraz większe zainteresowanie. Dzięki niej możliwe jest konstruowanie ekranów o szerokim kącie widzenia i doskonałym odwzorowaniu barw z jednoczesnym zachowaniem wysokiego kontrastu. Cechą odróżniającą technologię AMOLED od innych jest też możliwość wytwarzania wyświetlaczy elastycznych, co nie jest możliwe w przypadku komponentów LCD.

źródło: TrendForce, Unisystem

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

niedziela, 28 maja 2017 11:55

Lenovo Group chairman and chief executive Yang Yuanqing told Reuters the company's China business reorganization will not affect its mobile business on the mainland. Yang, speaking after the company reported a return to profit for the year to March, said the company will keep its Lenovo-Motorola dual-brand strategy for it mobile business despite a widening loss. "We will never phase out Lenovo," Yang said.

więcej na: www.reuters.com