wersja mobilna
Online: 498 Poniedziałek, 2017.05.01

Biznes

Porsche rywalizuje z Teslą w dziedzinie elektrycznych samochodów

środa, 27 lipca 2016 11:23

Firma Porsche, o ponad połowę w stosunku do wcześniejszych zamierzeń, zwiększy liczbę zatrudnionych przy pracy nad swoim pierwszym w pełni elektrycznym samochodem - modelem Mission E, który będzie rywalem Modelu S Tesli. Planuje utworzyć co najmniej 1400 miejsc pracy w działach rozwoju, produkcji i sprzedaży zasilanego akumulatorami auta. Pierwsze egzemplarze Porsche Mission E mają zjechać z linii montażowej w Zuffenhausen w roku 2019. Producent samochodów sportowych przeznaczy około 1 mld euro (1,1 mld dolarów) na model o zerowej emisji spalin.

Spośród 1400 nowo zatrudnionych, 900 będą to pracownicy produkcyjni, 300 - pracownicy najemni i 200 - inżynierowie. Firma planuje także zwiększyć o połowę - do 220 - liczbę staży, konkurując w dziedzinie cyfrowej technologii samochodowej z potentatami takimi, jak Google czy Apple. Ponadto kolejnych 350 specjalistów z zakresu technologii cyfrowych zostanie zatrudnionych w jednostce specjalnie powołanej do opracowania koncepcji mobilności i odkrycia nowych obszarów działalności.

Porsche wcześniej zamierzał utworzyć ponad 1000 nowych miejsc pracy ukierunkowanych na produkcję modelu Mission E w Zuffenhausen, gdzie buduje nową lakiernię i linię montażową. Aby osiągać zyski musi sprzedać rocznie co najmniej 10 tys. egzemplarzy modelu Mission E.

źródło: Reuters

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

niedziela, 30 kwietnia 2017 20:02

Marketers spent $72.5 billion on digital advertising last year, an increase of 22 percent from 2015, as Google and Facebook once again booked the lion's share of new revenue, a report released by the Interactive Advertising Bureau said. The Internet Advertising Revenue Report underscored a migration by consumers away from traditional forms of media like television to online and mobile platforms, which has left digital companies competing for a larger share of advertising dollars. However, digital and television advertising is not an apples-to-apples comparison.

więcej na: www.reuters.com