wersja mobilna
Online: 508 Niedziela, 2017.04.30

Biznes

Intel dzięki licencji ARM rozwinie działalność w sektorze foundry

czwartek, 18 sierpnia 2016 07:48

Intel, największy na świecie producent półprzewodników, ogłosił, że będzie wykorzystywał technologie licencjonowane od swojego rywala - ARM Holdings Plc. Dzięki temu chce pozyskać większą liczbę klientów, dla których mógłby produkować chipy. Dwaj producenci układów, których rozwiązania dominują w sektorze komputerowym i mobilnym, poinformowali o zawarciu licencyjnego porozumienia w San Francisco podczas Intel Developer Forum. Pozwoli ono Intelowi na oferowanie innym firmom półprzewodnikowym jego najbardziej nowoczesnych 10-nanometrowych linii produkcyjnych w celu wytwarzania złożonych układów stosowanych w smartfonach.

Intel, którego większość przychodów pochodzi ze sprzedaży procesorów do komputerów osobistych, nie zdołał zdobyć dobrej pozycji na większym i szybciej rozwijającym się rynku telefonów - technologicznej twierdzy ARM. CEO Intela Brian Krzanich stara się przekonać innych producentów chipów do wykorzystywania fabryk Intela do prowadzenia swojej produkcji. Dodanie licencji na technologie ARM może otworzyć Intela na wytwarzanie chipów dla takich firm, jak Qualcomm i Apple, których układy są obecnie produkowane przez Taiwan Semiconductor Manufacturing Co. i innych.

Wskazując nadchodzące zmiany, Intel ogłosił, że LG Electronics - drugi po Samsungu największy producent telefonów z Korei Południowej - skorzysta z jego oferty, by produkować 10-nanometrowe elementy do smartfonów.

źródło: Bloomberg

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

niedziela, 30 kwietnia 2017 20:02

Marketers spent $72.5 billion on digital advertising last year, an increase of 22 percent from 2015, as Google and Facebook once again booked the lion's share of new revenue, a report released by the Interactive Advertising Bureau said. The Internet Advertising Revenue Report underscored a migration by consumers away from traditional forms of media like television to online and mobile platforms, which has left digital companies competing for a larger share of advertising dollars. However, digital and television advertising is not an apples-to-apples comparison.

więcej na: www.reuters.com