wersja mobilna
Online: 930 Niedziela, 2016.12.04

Biznes

Wzrosła sprzedaż płytek krzemowych

wtorek, 01 lipca 2008 16:36

Obroty na rynku krzemowych płytek podłożowych w 2007 r. wzrosły o 22,5% w stosunku do roku poprzedzającego, osiągając wartość 12,5 mld dolarów. Jako główne czynniki wzrostu podaje się duże zapotrzebowanie na płytki o średnicy 300mm oraz rosnące ceny, spowodowane głównie niedoborami monokrystalicznego krzemu na rynku. Dostawy płytek w ubiegłym roku wzrosły o 8,1% do łącznej powierzchni 8,9 mld cali kw.

Listę największych dostawców otwiera Shin-Etsu Handota, który w 2007 r. powiększył swoje obroty o 23,8 % do wartości 4 mld dolarów. Firmie udało się zwiększyć udziały w rynku o 0,3% do 32,5%. Na drugim miejscu uplasowała się firma Sumco, która zwiększyła obroty o 24,7% i kontroluje 21,7% rynku. Obydwie firmy odnotowały poprawę sprzedaży płytek o średnicy 300mm. Trzeci na liście największych producentów jest Siltronic (Niemcy), ze wzrostem rocznym równym 29,2% oraz udziałami w rynku na poziomie 14,8%.

Obroty firmy wyniosły 1,8 mld dolarów. Firma rozwija produkcję płytek 300mm oraz inwestuje w rynki w Korei Płd. oraz Tajwanie. Kolejne miejsca należą do MEMC Electronic Materiale oraz Sumco Techxiv. Według prognoz firmy Gartner, w dłuższej perspektywie popyt na płytki 300mm zmaleje a ceny powinny się ustabilizować.

 

World News 24h

niedziela, 04 grudnia 2016 11:55

Huawei Technologies will launch MateBook, a 2-in-1 notebook/tablet hybrid model, in the Taiwan market in 2017, according to the company's Taiwan sales agent XunWei Tech. MateBook will not have much impact on the Taiwan notebook market, for Asustek Computer and Acer together have occupied nearly 80% of the market and 2-in-1 models are not mainstream there, market analysts said.

więcej na: www.digitimes.com