wersja mobilna
Online: 515 Poniedziałek, 2017.05.01

Biznes

Wzrosła sprzedaż płytek krzemowych

wtorek, 01 lipca 2008 16:36

Obroty na rynku krzemowych płytek podłożowych w 2007 r. wzrosły o 22,5% w stosunku do roku poprzedzającego, osiągając wartość 12,5 mld dolarów. Jako główne czynniki wzrostu podaje się duże zapotrzebowanie na płytki o średnicy 300mm oraz rosnące ceny, spowodowane głównie niedoborami monokrystalicznego krzemu na rynku. Dostawy płytek w ubiegłym roku wzrosły o 8,1% do łącznej powierzchni 8,9 mld cali kw.

Listę największych dostawców otwiera Shin-Etsu Handota, który w 2007 r. powiększył swoje obroty o 23,8 % do wartości 4 mld dolarów. Firmie udało się zwiększyć udziały w rynku o 0,3% do 32,5%. Na drugim miejscu uplasowała się firma Sumco, która zwiększyła obroty o 24,7% i kontroluje 21,7% rynku. Obydwie firmy odnotowały poprawę sprzedaży płytek o średnicy 300mm. Trzeci na liście największych producentów jest Siltronic (Niemcy), ze wzrostem rocznym równym 29,2% oraz udziałami w rynku na poziomie 14,8%.

Obroty firmy wyniosły 1,8 mld dolarów. Firma rozwija produkcję płytek 300mm oraz inwestuje w rynki w Korei Płd. oraz Tajwanie. Kolejne miejsca należą do MEMC Electronic Materiale oraz Sumco Techxiv. Według prognoz firmy Gartner, w dłuższej perspektywie popyt na płytki 300mm zmaleje a ceny powinny się ustabilizować.

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

niedziela, 30 kwietnia 2017 20:02

Marketers spent $72.5 billion on digital advertising last year, an increase of 22 percent from 2015, as Google and Facebook once again booked the lion's share of new revenue, a report released by the Interactive Advertising Bureau said. The Internet Advertising Revenue Report underscored a migration by consumers away from traditional forms of media like television to online and mobile platforms, which has left digital companies competing for a larger share of advertising dollars. However, digital and television advertising is not an apples-to-apples comparison.

więcej na: www.reuters.com