wersja mobilna
Online: 1263 Czwartek, 2017.09.21

Biznes

Sharp walczy o prawo do sprzedaży telewizorów LCD pod własną marką

wtorek, 03 stycznia 2017 08:01

Sharp, obecnie oddział firmy Foxconn Electronics, zamierza ponownie dostarczać klientom w Europie telewizory LCD pod własną marką i w tym celu kupił za 89 mln dol. 50-procentowy udział w zarejestrowanej na Cyprze firmie Skytec Universal Media Corp. (SUMC), poinformował pod koniec grudnia serwis DigiTimes.

Sharp sprzedał w 2014 r. prawo do sprzedaży w Europie telewizorów LCD pod własną marką czeskiej firmie UMC, oddziałowi SUMC. Analogiczne prawo na rynku Ameryki Północnej kupił od niego na początku ubiegłego roku chiński Hisense. Sprzedaż telewizorów Sharpa spadła z 15 mln rocznie w 2010 r. do 5-6 mln w 2015 r.

Foxconn, nowy właściciel firmy, podjął energiczne działania dla wzmocnienia biznesu LCD Sharpa. Chce np. zwiększyć sprzedaż telewizorów na świecie do ok. 10 mln sztuk, począwszy od 2018 r. Krokiem w tym kierunku ma być ograniczenie dostaw przez Sharpa paneli LCD dla firm Samsung i Hisense.

W konsekwencji Samsung, po otrzymaniu mniejszej liczby telewizorów od Sharpa, ograniczy ich sprzedaż do Sony, które w takiej sytuacji może rozszerzyć zamówienia na telewizory LCD u LG Display oraz u tajwańskiego AUO Optronics.

 

World News 24h

czwartek, 21 września 2017 19:48

Seagate Technology and Tencent Technology signed a Strategic Partnership Memorandum of Understanding for cooperation in the field of information technology. Tencent will regard Seagate as a key supplier of storage solutions, and Seagate will treat Tencent as a Strategic Partner and set up a special service team for Tencent. Also, within the duration of the MOU, both companies will carry out an all-round and in-depth cooperation covering product, technology, and jointly impel the development of the market.

więcej na: en.ctimes.com.tw