wersja mobilna
Online: 485 Niedziela, 2017.07.23

Biznes

Wzrosła sprzedaż płytek krzemowych

środa, 23 lipca 2008 01:00
Obroty na rynku krzemowych płytek podłożowych w 2007 r. wzrosły o 22,5% w stosunku do roku poprzedzającego, osiągając wartość 12,5 mld dolarów. Jako główne czynniki wzrostu podaje się duże zapotrzebowanie na płytki o średnicy 300mm oraz rosnące ceny, spowodowane głównie niedoborami monokrystalicznego krzemu na rynku. Dostawy płytek w ubiegłym roku wzrosły o 8,1% do łącznej powierzchni 8,9 mld cali kw. Listę największych dostawców otwiera Shin-Etsu Handota, który w 2007 r. powiększył swoje obroty o 23,8 % do wartości 4 mld dolarów. Firmie udało się zwiększyć udziały w rynku o 0,3% do 32,5%. Na drugim miejscu uplasowała się firma Sumco, która zwiększyła obroty o 24,7% i kontroluje 21,7% rynku. Obydwie firmy odnotowały poprawę sprzedaży płytek o średnicy 300mm. Trzeci na liście największych producentów jest Siltronic (Niemcy), ze wzrostem rocznym równym 29,2% oraz udziałami w rynku na poziomie 14,8%. Obroty firmy wyniosły 1,8 mld dolarów. Firma rozwija produkcję płytek 300mm oraz inwestuje w rynki w Korei Płd. oraz Tajwanie. Kolejne miejsca należą do MEMC Electronic Materiale oraz Sumco Techxiv. Według prognoz firmy Gartner, w dłuższej perspektywie popyt na płytki 300mm zmaleje a ceny powinny się ustabilizować.
 

World News 24h

niedziela, 23 lipca 2017 08:08

Lenovo Group Ltd.’s Yang Yuanqing asked for patience as he tries to get China’s top PC maker growing once more, but for the first time publicly vowed to step down as chairman and chief executive if he doesn’t deliver on a critical sales goal. Yang is now betting big on artificial intelligence. He wants to plough $1 billion over the next three to four years into research, joining a race with much larger rivals Alibaba Group Holding Ltd. and Tencent Holdings Ltd. to crank out the next generation of intelligent, user-aware devices.

więcej na: www.bloomberg.com