wersja mobilna
Online: 565 Wtorek, 2017.09.26

Biznes

Xiaomi staje się największym na świecie dostawcą elektroniki noszonej

poniedziałek, 07 sierpnia 2017 10:24

Według najnowszych badań przeprowadzonych przez Strategy Analytics, w drugim kwartale 2017 r. globalne dostawy urządzeń typu wearables osiągnęły wielkość 22 milionów sztuk. Firma Xiaomi zdobyła 17% udziałów w rynku i po raz pierwszy stała się największym sprzedawcą elektroniki noszonej na świecie, wyprzedzając Fitbita i Apple'a.

- Globalne dostawy urządzeń typu wearables osiągnęły w II kwartale 2017 r. 21,6 mln sztuk, co oznacza wzrost o 8% w porównaniu do 20,0 mln notowanych w II kwartale roku 2016. Skok ten napędzany był przez duże zapotrzebowanie na tanie opaski fitnessowe w Chinach oraz na smartwatche klasy premium w Stanach Zjednoczonych - powiedział Steven Waltzer, analityk branżowy w Strategy Analytics.

- W drugim kwartale 2017 r. firma Xiaomi dostarczyła na całym świecie 3,2 miliona egzemplarzy urządzeń noszonych, co dało roczny wzrost o 23% z 3,0 milionów sztuk w drugim kwartale 2016. Xiaomi, zdobywając 17% globalnego rynku, wyprzedziła firmy Fitbit i Apple, i stała się największym na świecie dostawcą tego typu sprzętu. Fitnessowe opaski Mi Band firmy Xiaomi są niezwykle popularne w Chinach, głównie ze względu na bardzo konkurencyjne ceny i bogactwo funkcji, jak np. pulsometr, krokomierz czy terminarz z alertami. Fitbit dostarczył 3,2 miliona urządzeń, obejmując w drugim kwartale 2017 r. 16% rynku, czyli prawie o połowę mniej o 29% rok wcześniej. Fitbit jest zagrożony niejako wzięciem w kleszcze przez tanie opaski fitnessowe Xiaomi z jednej strony i high-endowe smartwatche Apple'a, z drugiej - mówił Neomi Mowston, dyrektor zarządzający Strategy Analytics.

- W drugim kwartale 2017 roku firma Apple sprzedała 2,8 miliona urządzeń wearables, czyli o 56% więcej niż 1,8 miliona w drugim kwartale roku 2016. Apple stracił pozycję lidera na rzecz Xiaomi z powodu braku obecności w produktowej podkategorii opasek fitnessowych. Pojawiły się jednak pogłoski o nadchodzącym udostępnieniu smartwatchy serii 3 z ulepszonymi funkcjami monitorowania aktywności i stanu zdrowia użytkownika, które mogą zdobyć popularność i umożliwić firmie Apple odzyskanie najwyższej pozycji wśród dostawców elektroniki noszonej jeszcze w tym roku - komentował Cliff Raskind, dyrektor Strategy Analytics.

źródło: Strategy Analytics

 

World News 24h

wtorek, 26 września 2017 14:01

Cypress Semiconductor Corp. announced a new combo solution that delivers ultra-low power Wi-Fi and Bluetooth connectivity to extend battery life for wearables, smart home products and portable audio applications. The new Cypress CYW43012 solution prolongs battery life by leveraging 28nm process technology to cut power consumption up to 70 percent in receive mode and up to 80 percent in sleep mode when compared to current solutions. The solution is IEEE 802.11a/b/g/n-compliant and 802.11ac-Friendly, meaning it is interoperable with 802.11ac access points using standard modes. This enables it to offer higher throughput and better energy efficiency, along with the enhanced security and coverage of 802.11ac Wi-Fi networks.

więcej na: www.cypress.com