wersja mobilna
Online: 549 Sobota, 2017.07.22

Biznes

Jaki będzie standard mikroprocesorów dla motoryzacji?

poniedziałek, 03 kwietnia 2006 12:37

Firmy FreescaleSemiconductor (Austin, USA) oraz STMicroelectronics (Genewa,Szwajcaria) utworzyły sojusz, w ramach którego będą wspólnie pracowałynad projektami systemów mikroprocesorowych na rynek motoryzacyjny.Umowa firm obejmuje m.in. dostęp obydwu firm do technologiiwłasnościowych związanych z procesorami i aplikacjami z PowerPC orazpółprzewodnikowymi układami mocy.

Chociaż firmysojusznicze zamierzają promować wykorzystanie własnych technologii, wprzypadku aplikacji motoryzacyjnych, w których wymagana jest duża mocobliczeniowa, preferowanymi procesorami mają być układy PowerPC.Informacja ta okazała się być niemiłym zaskoczeniem dla firmy ARM(Cambridge, Wielka Brytania), ponieważ układy PowerPC są bezpośrednimikonkurentami dla rodziny procesorów ARM. Na skutek promocji PowerPCangielskiej firmie, która jest jedynie dostawcą własnościintelektualnej, może być bowiem trudniej znajdywać klientów na swojeprojekty, którzy dostarczaliby je, już w postaci układów scalonych, narynek motoryzacyjny. I chociaż na jakiekolwiek zmiany na rynkuprzyjdzie prawdopodobnie jeszcze poczekać, wydaje się, że sojusz dwóchdużych producentów półprzewodników, którzy w sektorze układów dlamotoryzacji mogą czuć się równie pewnie, jak ARM na rynku procesorówdla aplikacji konsumenckich, spowoduje zmiany.

 

World News 24h

sobota, 22 lipca 2017 12:00

Wearable players originally had high expectations about emerging IT applications, but several have started changing their strategies as most are seeing weak sales from the product line. Wearable brand vendor Jawbone has recently begun a liquidation process as its sales saw trouble picking up, and may completely phase out of the market eventually. Intel also aggressively planned its wearable product business previously, but the CPU giant has already shifted its focus and has not given any major updates for a while.

więcej na: www.digitimes.com