wersja mobilna
Online: 499 Piątek, 2017.05.26

Biznes

Jaki będzie standard mikroprocesorów dla motoryzacji?

poniedziałek, 03 kwietnia 2006 12:37

Firmy FreescaleSemiconductor (Austin, USA) oraz STMicroelectronics (Genewa,Szwajcaria) utworzyły sojusz, w ramach którego będą wspólnie pracowałynad projektami systemów mikroprocesorowych na rynek motoryzacyjny.Umowa firm obejmuje m.in. dostęp obydwu firm do technologiiwłasnościowych związanych z procesorami i aplikacjami z PowerPC orazpółprzewodnikowymi układami mocy.

Chociaż firmysojusznicze zamierzają promować wykorzystanie własnych technologii, wprzypadku aplikacji motoryzacyjnych, w których wymagana jest duża mocobliczeniowa, preferowanymi procesorami mają być układy PowerPC.Informacja ta okazała się być niemiłym zaskoczeniem dla firmy ARM(Cambridge, Wielka Brytania), ponieważ układy PowerPC są bezpośrednimikonkurentami dla rodziny procesorów ARM. Na skutek promocji PowerPCangielskiej firmie, która jest jedynie dostawcą własnościintelektualnej, może być bowiem trudniej znajdywać klientów na swojeprojekty, którzy dostarczaliby je, już w postaci układów scalonych, narynek motoryzacyjny. I chociaż na jakiekolwiek zmiany na rynkuprzyjdzie prawdopodobnie jeszcze poczekać, wydaje się, że sojusz dwóchdużych producentów półprzewodników, którzy w sektorze układów dlamotoryzacji mogą czuć się równie pewnie, jak ARM na rynku procesorówdla aplikacji konsumenckich, spowoduje zmiany.

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

czwartek, 25 maja 2017 20:07

SEMI reports April billings of $2.17 billion - 4.6% higher than the March 2017 level of $2.08 billion, and 48.9% higher than the April 2016 billings level of $1.46 billion. “Semiconductor equipment billings levels exceed two billion dollars for the second month in a row,” says SEMI CEO Ajit Manocha, “solid market fundamentals, coupled with strong demand for memory for data storage and processors for smartphones, are fueling significant investments.”

więcej na: www.electronicsweekly.com

Produkty