wersja mobilna
Online: 670 Czwartek, 2017.03.30

Biznes

Jaki będzie standard mikroprocesorów dla motoryzacji?

poniedziałek, 03 kwietnia 2006 12:37

Firmy FreescaleSemiconductor (Austin, USA) oraz STMicroelectronics (Genewa,Szwajcaria) utworzyły sojusz, w ramach którego będą wspólnie pracowałynad projektami systemów mikroprocesorowych na rynek motoryzacyjny.Umowa firm obejmuje m.in. dostęp obydwu firm do technologiiwłasnościowych związanych z procesorami i aplikacjami z PowerPC orazpółprzewodnikowymi układami mocy.

Chociaż firmysojusznicze zamierzają promować wykorzystanie własnych technologii, wprzypadku aplikacji motoryzacyjnych, w których wymagana jest duża mocobliczeniowa, preferowanymi procesorami mają być układy PowerPC.Informacja ta okazała się być niemiłym zaskoczeniem dla firmy ARM(Cambridge, Wielka Brytania), ponieważ układy PowerPC są bezpośrednimikonkurentami dla rodziny procesorów ARM. Na skutek promocji PowerPCangielskiej firmie, która jest jedynie dostawcą własnościintelektualnej, może być bowiem trudniej znajdywać klientów na swojeprojekty, którzy dostarczaliby je, już w postaci układów scalonych, narynek motoryzacyjny. I chociaż na jakiekolwiek zmiany na rynkuprzyjdzie prawdopodobnie jeszcze poczekać, wydaje się, że sojusz dwóchdużych producentów półprzewodników, którzy w sektorze układów dlamotoryzacji mogą czuć się równie pewnie, jak ARM na rynku procesorówdla aplikacji konsumenckich, spowoduje zmiany.

 

World News 24h

środa, 29 marca 2017 19:56

Apple Inc has removed three Taiwanese companies, including leading flat-panel maker AU Optronics Corp, from a list of its biggest suppliers, but added US semiconductor manufacturer Microchip Technology and two other firms. Taiwan’s leading plastic molding manufacturer, Coxon Precise Industrial Co Ltd, and notebook hinge maker Jarllytec Co Ltd were the other two Taiwanese companies removed from the list, Apple’s annual Supplier Responsibility Report showed

więcej na: www.taipeitimes.com