wersja mobilna
Online: 1167 Sobota, 2017.09.23

Biznes

Jaki będzie standard mikroprocesorów dla motoryzacji?

poniedziałek, 03 kwietnia 2006 12:37

Firmy FreescaleSemiconductor (Austin, USA) oraz STMicroelectronics (Genewa,Szwajcaria) utworzyły sojusz, w ramach którego będą wspólnie pracowałynad projektami systemów mikroprocesorowych na rynek motoryzacyjny.Umowa firm obejmuje m.in. dostęp obydwu firm do technologiiwłasnościowych związanych z procesorami i aplikacjami z PowerPC orazpółprzewodnikowymi układami mocy.

Chociaż firmysojusznicze zamierzają promować wykorzystanie własnych technologii, wprzypadku aplikacji motoryzacyjnych, w których wymagana jest duża mocobliczeniowa, preferowanymi procesorami mają być układy PowerPC.Informacja ta okazała się być niemiłym zaskoczeniem dla firmy ARM(Cambridge, Wielka Brytania), ponieważ układy PowerPC są bezpośrednimikonkurentami dla rodziny procesorów ARM. Na skutek promocji PowerPCangielskiej firmie, która jest jedynie dostawcą własnościintelektualnej, może być bowiem trudniej znajdywać klientów na swojeprojekty, którzy dostarczaliby je, już w postaci układów scalonych, narynek motoryzacyjny. I chociaż na jakiekolwiek zmiany na rynkuprzyjdzie prawdopodobnie jeszcze poczekać, wydaje się, że sojusz dwóchdużych producentów półprzewodników, którzy w sektorze układów dlamotoryzacji mogą czuć się równie pewnie, jak ARM na rynku procesorówdla aplikacji konsumenckich, spowoduje zmiany.

 

World News 24h

piątek, 22 września 2017 16:26

When it acquired International Rectifier in 2015, one of the restructuring measures that Infineon Technologies announced was that its Newport, Wales manufacturing site would either be closed or sold in 2017. Infineon has disclosed that it now has a buyer for the wafer fab, in the shape of Neptune 6 Ltd., a recently-formed private company that intends to operate the site as a silicon and compound-semiconductor foundry.

więcej na: eenewseurope.com